طرز تهیه کاپ کیک موزی شکلاتی ساده و عالی در فر و بدون فر

دستور پخت کاپ کیک موزی

طرز تهیه کاپ کیک موزی

 

کاپ کیک موزی یکی از انواع کاپ کیک ها می باشد که به صورت ساده و شکلاتی تهیه می شود و برای پذیرایی و مراسمات مختلف و تولدها بسیار پر طرفدار است. شکلات های چیپسی داخل این کاپ کیک طعم و مزه خوبی به آن می دهد شما می توانید برای تزئین از خامه فرم گرفته ساده یا طعم دار شده با کاکائو با قهوه استفاده کنید و یا می توانید به صورت ساده این کاپ کیک موز را سرو کنید. اما برای تهیه کاپ کیک موزی با تمام مواد به خوبی اندازه شوند تا در نهایت به پف و بافت مناسب برسد شما برای تهیه کاپ کیک موزی می توانید از قالب های مافین استفاده کنید یا داخل کپسول های مقوایی مواد را بریزید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کاپ کیک موزی شکلاتی با فر و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک موزی ساده

  • کره ۱۰۰ گرم
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • آرد ۱۹۰ گرم معادل ۱.۵ پیمانه
  • شکر ۱۵۰ گرم معادل ۳/۴ پیمانه
  • موز ۳ عدد
  • جوش شیرین ۱ ق چای خوری
  • گردو ۹۰ گرم
  • شکلات چیپسی ۶۰ گرم
  • نمک ۱ پنس
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه کاپ کیک موزی ساده در فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و کره در دمای محیط نرم شود سپس کپسول های کاپ کیک را داخل قالب قرار دهید و اگر می خواهید بدون فر بپزید لیوان های مورد نظر را انتخاب کنید و آن را خوب چرب کنید.

مرحله دوم: هم زدن کره

کره نرم شده را به همراه شکر با همزن برقی به مدت ۴ دقیقه بزنید تا کره حسابی پفکی و کرم رنگ شود سپس موزها را پوست بگیرید و با پشت قاشق خوب له و پوره کنید و به کره اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مواد کاپ کیک موزی

در ادامه تخم مرغ ها را به همراه وانیل اضافه کنید تا یکدست شود داخل یک کاسه دیگر آرد و نمک و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا هوادهی آن انجام شود سپس به مواد اضافه کنید با لیسک هم بزنید تا خوب مخلوط و گلوله ها آرد باز شود.

مرحله چهارم: پخت کاپ کیک موزی با فر

در انتها باید گردوی خرد شده و نگینی شده را به همراه شکلات چیپسی به مواد کاپ کیک اضافه کنید و هم بزنید و با کمک قاشق داخل کپسول ها ریخته و حدود ۲/۳ آنها را پر کنید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۵ الی ۳۰ دقیقه در دمای ۱۷۰ قرار دهید تا پخته شود سپس بعد از پخت از قالب جدا و تزئین کنید.

مرحله پنجم: پخت کاپ کیک موزی بدون فر

برای پخت کاپ کیک موزی بدون فر مواد را با قاشق داخل لیوان ها بریزید و یک قابلمه انتخاب کنید و کمی داخل آن آب ریخته و صبر کنید تا به جوش بیاد باید میزان آب طوری باشد که لیوان ها از نصفه کمی بیشتر داخل آب باشند سپس دمکنی قابلمه را قرار دهید و برای ۳۰ دقیقه بگذارید تا پخته شود بعد از پخت چک کنید و حرارت را خاموش کنید و بگذارید برای ۲۰ دقیقه دیگر داخل قابلمه خاموش بماند سپس از لیوان جدا کنید و تزئین کنید.

نکات کلیدی در تهیه کاپ کیک موزی شکلاتی

  1. افزودن گردو اختیاری و قابل حذف است.
  2. اگر طعم کره را دوست ندارید از مارگارین استفاده کنید.
  3. چون این کیک رطوبت بالایی دارد نسبت به سایر کاپ کیک ها شاید زمان بیشتری برای پخت ببرد.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کاپ کیک موزی شکلاتی ساده و عالی در فر و بدون فر
4.5 (90%) 2 votes