طرز تهیه کیک خرمالو با شیر خیلی خوشمزه و ساده با پف زیاد و دارچین

دستور پخت کیک خرمالو

طرز تهیه کیک خرمالو

 

کیک خرمالو با شیر یکی از روش های بسیار خوشمزه برای تهیه کیک خرمالو می باشد که با افزودن شیر تهیه می شود و دیگر کیک شما خمیری نمی شود. در تهیه کیک خرمالو بهتر است از خرمالو های رسیده استفاده کنید و اصلا خرمالو گس برای تهیه این کیک گزینه خوبی نمی باشد. شما می توانید میزان شکر را به دلخواه کم و زیاد کنید و اگر خرمالو شیرینی دارید می توانید مقدار شکر را کمتر کنید. به دلخواه می توانید مقداری گردو نیز به مواد اضافه کنید تا کیک بی نظیری داشته باشید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک خرمالو با شیر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک خرمالو با شیر

  • آرد ۲ پیمانه سر خالی
  • شیر ۱/۲ پیمانه
  • شکر ۲/۳ پیمانه
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • روغن ۱/۳ پیمانه
  • وانیل نوک ق چای خوری
  • بیکینگ پودر ۲ ق سر پر
  • پور خرمالو ۲/۳ پیمانه

طرز تهیه کیک خرمالو با شیر خیلی ساده و خوشمزه و راحت

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس با کمک پیمانه یا لیوان فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. سپس آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید. فر را از ۱۵ دقیقه قبل روشن کنید تا گرم شود. خرمالو ها را خرد کنید و به کمک گوشتکوب برقی یا غذاساز پوره کنید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ ها را داخل کاسه شکسته و به همراه شکر و وانیل برای ۵ دقیقه بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و حتما بین هم زدن باید دورگیری کنید و در ادامه پوره خرماول را به همراه روغن مایع را بریزید و در حد مخلوط شدن مواد را هم بزنید و بعد شیر را اضافه کنید و دوباره مواد را در حد مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه باید مخلوط آرد را طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک خوب مواد را هم بزنید و اصلا نباید پف مواد را بگیرد و در انتها به دلخواه می توانید از شکلات چیپسی یا گردو خرد شده نیز استفاده کنید.

مرحله چهارم: تهیه کیک خرمالو با شیر

قالب مورد نظر را با کره چرب کنید و آردپاشی کنید و مایه کیک را داخل آن ریخته و سه بار به سطح بکوبید و داخل فر از قبل گرم شده قرار دهید و برای ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ زمان دهید تا کیک پخته شود و بعد داخل دیس مورد نظر برگردانید و به دلخواه تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک خرمالو با شیر با پف زیاد مناسب عصرانه و میان وعده

  1. مواد را به صورت یکنواخت داخل قالب بریزید.
  2. اجازه دهید تا کیک خنک شود و بعد کیک را از قالب خارج کنید.
  3. بعد از ۴۵ دقیقه کیک را با خلال دندان چک کنید و اگر نیاز بود زمان بیشتری دهید تا کیک پخته شود.
  4. برای پخت در فر برقی باید روی ۱۶۰ درجه تنظیم کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه