طرز تهیه کیک ترکیه ای شکلاتی با خامه قنادی و موز + عکس

طرز تهیه کیک ترکیه ای

 

کیک ها انواع و اقسام مختلفی دارد مانند همین کیک ترکیه ای شکلاتی که روش تهیه و سرو آن با دیگر کیک ها متفاوت است و یک کیک ساده و خوشمزه برای مهمانی ها می باشد. شما می توانید بدون نیاز به ابزار خاصی این کیک را تهیه کنید و خامه و گردو بین کیک تهیه کنید. برای تهیه این کیک باید از یک قالب مستطیل استفاده کنید و می توانید برای پخت از تابه دو طرفه بدون نیاز به فر نیز استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه طرز تهیه کیک ترکیه ای شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ لیوان
روغن مایع۱/۲ لیوان
شیر۱ لیوان
پودر کاکائو۳ ق غذا خوری
آرد۱.۵ پیمانه
بیکینگ پودر۱ ق غذا خوری
وانیلنوک ق غذا خوری
خامه قنادی و موز و شکلات چیپسیبرای مواد میانی کیک

طرز تهیه کیک ترکیه ای

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند، سپس تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل کاسه با همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و بعد در ادامه روغن مایع و شیر را اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۲۰ ثانیه هم بزنید تا مواد مخلوط شود.

مرحله دوم: پخت کیک

در ادامه باید آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید و به مواد فوق اضافه کنید تا گلوله های آرد باز شود، سپس داخل سینی فر یک کاغذ نسوز قرار دهید و مواد کیک را داخل قالب بریزید و با دمای ۱۸۰ دقیقه به مدت ۲۵ دقیقه زمان دهید تا کیک پخته شود.

مرحله سوم: برش زدن کیک

در ادامه باید یک قالب مستطیل شکل همانند عکس بالا روی کیک قرار دهید و برش بزنید و داخل قالب پیرکس قرار دهید و مابقی اطراف کیک را با دست به صورت خرده کیک در بیاورید. خامه قنادی را از قبل در دمای محیط قرار دهید و با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و بعد یک لایه روی کیک قرار دهید و بعد موز اسلایس شده قرار دهید.

مرحله چهارم: تهیه کیک ترکیه ای شکلاتی

در ادامه باید کیک خرد شده را روی مواد بریزید و با دست کمی فشار دهید تا فشرده شود و بعد قالب را برای ۳ الی ۴ ساعت در یخچال قرار دهید و بعد برش بزنید و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک ترکیه ای شکلاتی

  1. برای پخت در فر برقی و توستر باید دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  2. مواد کیک باید مانند ماست باشد و اگر شل بود می توانید از کمی آرد استفاده کنید.
  3. میزان خامه به ذائقه شما دارد و می توانید مقدار آن را زیاد یا کم بریزید.

همچنین ببینید 

Rate this post