طرز تهیه حلوای شکلاتی قالبی مجلسی و ساده با قالب سیلیکونی و شکلات تخته ای

دستور تهیه حلوای شکلاتی قالبی

طرز تهیه حلوای شکلاتی قالبی

 

حلوای شکلاتی قالبی یکی دیگر از حلوا ها می باشد که می توانید به صورت قالبی این حلوا را تهیه کنید. حلوا شکلاتی قالبی را می توانید با انواع قالب های سیلیکونی تهیه کنید زیرا بسیار راحت و خوشمزه می باشد و برای کسانی که به طعم های شکلاتی علاقه دارند گزینه بسیار خوبی می باشد. شما می توانید این حلوا را برای مراسمات مختلف به خصوص ایام ماه مبارک رمضان یا ماه محرم و یا به عنوان یک میان وعده جذاب برای کودکان و مهمان های خود تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوای شکلاتی قالبی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه حلوای شکلاتی قالبی

  • آرد ۱ پیمانه
  • آرد نخودچی ۱ پیمانه
  • پودر قند ۱/۲ پیملنه
  • پودر زنجبیل یا هل نوک ق چای خوری
  • کره ۵۰ گرم
  • روغن جامد ۵۰ گرم
  • شکلات تخته ای ۸۰ گرم

طرز تهیه حلوای شکلاتی قالبی

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا باید تمام مواد لازم را تهیه کنید. سپس با کمک پیمانه شیرینی پزی مواد را اندازه کنید و اگر پیمانه ندارید می توانید از یک لیوان دسته دار فرانسوی برای اندازه گیری مواد استفاده کنید. قالب سیلیکونی مورد نظر را با کمی پنبه آغشته به روغن چرب کنید.

مرحله دوم: تفت دادن آرد

آرد سفید را الک کنید و داخل یک تابه بریزید و روی حرارت کم قرار دهید و خوب تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود و کمی تغییر رنگ دهد. وقتی بوی خوش آرد بلند شد آرد نخودچی را الک کنید و به همراه آرد سفید برای ۸ دقیقه خوب تفت دهید و بعد تابه را از روی حرارت بردارید و الک کنید.

مرحله سوم: افزودن کره و روغن

در ادامه مخلوط آرد ها دوباره به تابه برگردانید و تابه را روی حرارت کم قرار دهید و مخلوط زنجبیل یا هل را به همراه کره و روغن مایع اضافه کنیدو هم بزنید. سپس پودر قند را الک کنید و به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط و یکدست شوند.

مرحله چهارم: تهیه حلوا شکلاتی قالبی

در انتها شکلات از قبل بن ماری شده را اضافه کنید (شکلات را باید خرد کنید و یک کتری آبجوش روی حرارت قرار دهید و کاسه شکلات ها را روی بخار کتری قرار دهید و مداوم هم بزنیدتا شکلات ذوب شود به این روش بن ماری کردن شکلات می گویند)  و هم بزنیدتا مواد مخلوط شوند. سپس همان طور که حلوا داغ است آن را با کمک قاشق داخل قالب ریخته و خوب فشار دهید و بعد برای ۱ ساعت در فریزر قرار دهید تا شکلات خودش را بگیرید. سپس به راحتی حلوا را با یک فشار ساده از قالب خارج کنید و به دلخواه خود تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه حلوای شکلاتی قالبی ساده

  1. آرد نخودچی را نباید بیشتر از زمان گفته شده تفت دهید وگرنه زود می سوزد.
  2. می توانید بجای روغن مایع از کلن از کره استفاده کنید.
  3. منظور از آرد سفید همان آردی می باشد که برای کیک و شیرینی استفاده می شود.
  4. می توانید دارچین نیز بجای هل و زنجبیل بریزید.

همچنین ببینید

از
10
دیدگاه