بهترین روش پوست کندن مغز گردو ساده و راحت + نحوه نگهداری مغز گردو

روش پوست کندن مغز گردو

روش پوست کندن مغز گردو

 

روش پوست کندن مغز گردو؛ در این پست به شما یاد خواهیم داد چگونه پوست گردو را به راحتی بشکنید و مغز گردو را به طور سالم از پوست آن جدا کنید و یک گردو شور خوشمزه تهیه کنید و همچنین یاد خواهید گرفت گردو را برای مدت طولانی چطور نگهداری کنید و تمام ترفند های آن را به شما خواهیم گفت. گردو یکی از مغزیجات بسیار خوشمزه است که در فصل پاییز کم کم به صورت تازه به بازار می آیند و خانم های خانه آن را از پوست سبز رنگ جدا می کنند و پوست می کنند و برای تهیه انواع غذا ها و کیک و شیرینی استفاده می کنند. باغدارن از وسایل صنعتی برای جدا کردن و مغز کردن گردو استفاده می کنند ولی شما می توانید به راحتی بدون نیاز به ابزار خاصی پوست گردو را بگیرید و نگهداری کنید. امروز در پارسی دی روش پوست کندن مغز گردو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

روش کندن پوست سبز گردو تازه

۱. در این روش همانند عکس گردو را کف آسفالت قرار دهید و پای خود را روی گردو بکوبید و بچرخانید تا پوست سبز رنگ جدا شود، دقت کنید در این روش ممکن است پوست سبز رنگ آب انداخته و کاشی را لک دار کند.

۲. دستکش لاتکس انداخته و با کمک چاقو یک دور از بالا و یک دور از پایین روی پوست سبز رنگ خط انداخته و بعد با دست به راحتی جدا کنید.

۳. بهتر است چند روز زمان دهید تا کمی پوست سبز رنگ خشک شود و بعد اقدام به پوست گرفتن کنید.

۴. جوشاندن گردو تازه به مدت ۱ دقیقه برای گرفتن پوست سبز گردو نیز یکی از روش ها می باشد.

روش پوست کندن مغز گردو به صورت سالم 

روش پوست کندن مغز گردو

 

بعضی از گردو ها خیلی سخت از مغزش جدا می شود و خیلی بد شکسته می شود و با این ترفندی که به شما یاد خواهیم داد می توانید این نوع گردو ها را به راحتی در خانه بشکنید حتی بدون نیاز به گردو شکن پس همراه ما باشید. برای این کار ابتدا باید یک قابلمه آب را جوش بیاورید و بعد گردو ها را برای ۴ الی ۵ دقیقه بجوشانید و بعد از صافی رد کنید و کمی که آب اضافی آن خارج شد خیلی راحت با یک دست شما می توانید پوست را بشکنید و به راحتی از پوست جدا می شود و بعد مغز را خارج کنید و بگذارید تا کمی خشک شود و با این روش اصلا تلخ نمی شود، شما می توانید به یک روش دیگر نیز عمل کنید بدین ترتیب که گردو ها را با پوست به مدت ۲ ساعت در آب و نمک قرار دهید و بعد به راحتی مغز از پوست جدا می شود.

روش نگهداری مغز گردو

روش پوست کندن مغز گردو

 

بعد از این که مغز گردو را خارج کردید شما باید باید آن را نگهداری کنید برای نگهداری مغز گردو چند روش پیشنهاد شده است که می توانید به دلخواه استفاده کنید:

  • مغز گردو را داخل یک ظرف دربسته یا زیپ کیپ بریزید و خوب هوا گیری کنید و برای ۹ ماه در یخچال نگهداری کنید.
  • می توانید مغز گردو را در ظرف دربسته یا نایلون ریخته و برای ۲ سال در فریزر قرار دهید بدون تلخی و خراب شدن.
  • شما می توانید مغز گردو را چرخ کنید و داخل فریزر بسته بندی کنید و برای تهیه فسنجان استفاده کنید.

حتما از طرف درب دار استفاده کنید تا هوا به آن نفوذ نکند و باعث خرابی و تلخ شدن گردو ها نشود، می توانید گردو ها را مغز نکنید و داخل پوست آن قرار دهید و در جای خشک و خنک نگهداری کنید و هر بار که خواستید پوست آن را بشکنید.
همچنین ببینید  

از
46
دیدگاه