طرز تهیه کیک شکلاتی بدون شیر و تخم مرغ با پف زیاد و طعمی بینظیر

دستور پخت کیک شکلاتی بدون شیر و تخم مرغ

کیک شکلاتی بدون شیر و تخم مرغ

 

کیک شکلاتی بدون شیر و تخم مرغ یکی از کیک های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید به راحتی تهیه کنید. اگر به شیر و تخم مرغ حساسیت دارید می توانید این کیک را با خیال راحت تهیه کنید. بافت این کیک بسیار خوب می باشد و شما می توانید این کیک را با فر و بدون فر تهیه کنید. اگر به طعم و مزه کیک های شکلاتی علاقه دارید و تخم مرغ در دسترسی ندارید می توانید این کیک فوق العاده را تهیه کنید. برای این که این کیک بافت خوبی داشته باشد از کمی سرکه استفاده کنید تا به بافت خوبی برسد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک شکلاتی بدون شیر و تخم مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی بدون شیر و تخم مرغ

  • آرد نول یا سه صقر ۱۴۰ تا ۱۴۵ گرم
  • شکر ۱۰۵ گرم معادل ۱/۲ پیمانه
  • روغن مایع ۶۵ گرم معادل ۱/۳ پیمانه
  • آب ۱۳۰ گرم معادل ۲/۳ پیمانه
  • سرکه سفید ۱ ق غذا خوری
  • پودر کاکائو ۲ ق غذا خوری
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه کیک شکلاتی بدون شیر و تخم مرغ با پف زیاد

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را باید در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس به کمک پیمانه یا ترازو آشپزی مواد را اندازه گیری کنید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود برای پخت بدون باید قابلمه ی را روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

آب و شکر و روغن مایع و سرکه سفید و وانیل را باهم داخل یک کاسه بریزید و با همزن دستی هم بزنید تا زمانی که شکر حل شود و کمی کرمی رنگ شود، اصلا فرقی ندارد با همزن دستی یا برقی استفاده می کنید فقط در حد حل شدن شکر باشد و یکدست شدن مواد مهم می باشد.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک شکلاتی بدون شیر و تخم مرغ

آرد و پودر کاکائو و بیکینگ پودر باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا آرد سبک شود. حالا باید مخلوط آرد را طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مایه یکدستی بدست بیاید. قالب دلخواه خود را با روغن جدا کننده چرب کنید یا آردپاشی کنید.

مرحله چهارم: پخت کیک شکلاتی بدون شیر و تخم مرغ

کف قالب را می توانید کاغذ روغنی قرار دهید و مایه کیک را داخل قالب ریخته و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه خارج شود. روی کیک خلال پسته بریزید و در طبقه وسط فر قرار دهید و براین ۴۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا کیک پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک شکلاتی بدون شیر و تخم مرغ با پف زیاد

  1. برای پخت کیک از یک سیخ چوبی استفاده کنید و از مرکز کیک آن را چک کنید و اگر مواد بهم بچسبد یعنی باید دوباره زمان دهد.
  2. دما فر برقی ۱۶۰ درجه و توستر دما ۱۴۰ تا ۱۵۰ تنظیم کنید.
  3. یک قالب گرد به قطر ۱۸ الی ۲۰ سانت مناسب است.

همچنین ببینید 

طرز تهیه کیک شکلاتی بدون شیر و تخم مرغ با پف زیاد و طعمی بینظیر
3.8 (76%) 5 votes