طرز تهیه کاپ کیک دبل چاکلت بی نهایت خوشمزه با ماست و مغز شکلات تخته ای

طرز تهیه کاپ کیک دبل چاکلت

 

کاپ کیک دبل چاکلت یکی از کاپ کیک های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. این کاپ کیک طعم و مزه خوبی دارد و شما می توانید داخل قالب مافین یا قالب های مقوایی که دیگر نیازی به قالب مافین ندارند تهیه کنید. اگر عاشق طعم و مزه کاپ های شکللاتی هستید می توانید این کیک خوشمزه را به راحتی در خانه تهیه کنید و به صورت یا با گاناش شکلاتی فرم داده شده تزیین کنید. برای تهیه کاپ کیک ها باید از آرد سفید قنادی استفاده کنید و هرچقدر رنگ پودر کاکائو تیره تر باشد رنگ کاپ کیک شما نیز تیره می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه کاپ کیک دبل چاکلت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک دبل چاکلت

آرد قنادی۱ و ۳/۴ پیمانه
تخم مرغ بزرگ۲ عدد
شکر۳/۴ پیمانه
روغن مایع۲/۳ پیمانه
ماست همزده۲/۳ پیمانه
شیر۱/۲ پیمانه
وانیل۱/۴ ق چای خوری
بیکینگ پودر۲ ق چای خوری
پودر کاکائو۲ ق غذا خوری
شکلات تخته ای۱۰۰ گرم

طرز تهیه کاپ کیک دبل چاکلت خوشمزه و شکلاتی به روش قنادی

مرحله اول : آماده سازی مواد

ابتدا همه مواد را باید در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شود و بعد با کمک یک پیمانه یا لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. در ادامه باید تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه با همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و بعد در حین هم زدن باید دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود.

مرحله دوم: تهیه مایه کاپ کیک

در ادامه شیر و ماست و روغن را به ترتیب به مواد تخم مرغی اضافه کنید و برای ۱۰ ثانیه در حد مخلوط شدن هم بزنید تا مواد یکدست شود. آرد و پودر کاکائو و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا یکدست شود و به مواد اضافه کنید و برای ۲۰ ثانیه با دور کند همزن برقی بزنید.

مرحله سوم: افزودن شکلات

شکلات تخته ای را باید با چاقو به قطعات درشت خرد کنید و به مواد فوق اضافه کنید و با لیسک مواد را فولد کنید. داخل قالب های مافین باید کپسول قرار دهید و یا می توانید از کپسول های مقوایی استفاده کنید که دیگر نیازی به قالب مافین ندارید.

مرحله چهارم: پخت کاپ کیک دبل

در ادامه بدی تا ۲/۳ قالب ها را با کمک ملاقه یا یک قاشق از مواد بریزید و پر کنید و به دلخواه روی آن کمی شکلات چیپسی بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا کاپ کیک پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کاپ کیک دبل چاکلت با ماست و شکلات تکه ای

  1. باید فر را به مدت ۱۰ دقیقه با دمای ۲۲۰ گرم کنید.
  2. با این مقدار مواد حدود ۱۵ عدد کاپ کیک خواهید داشت.
  3. بیشتر از ۲/۳ مواد را نریزید زیرا جا برای پف کردن ندارد و از ظرف بیرون می ریزد.
  4. ۱۵ دقیقه اول پخت اصلا نباید درب فر را باز کنید.
  5. می توانید از انواع مغز ها نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه