طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی خیس نرم و خوشمزه و پنبه ای با فر و بدون فر

دستور پخت کاپ کیک شکلاتی خیس

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی خیس

 

کاپ کیک شکلاتی خیس یکی از روش های بسیار خوشمزه برای تهیه یک کاپ کیک خیس ترکیه ای می باشد که طعم و مزه فوق العاده ای دارد و بافت بسیار نرمی را دارد. کاپ کیک شکلاتی خیس را می توانید با فر و بدون فر در قابلمه پخت کنید و از خوردن در کنار خانواده لذت ببرید. کاپ کیک شکلاتی برای طرفدارن طعم شکلات بسیار لذت بخش است و اگر شما مزه کیک خیس را دوست دارید این کاپ کیک را نیز دوست خواهید داشت. کاپ کیک شکلاتی خیس گزینه خوبی برای مهمانی و تولد ها می باشد و شما می توانید داخل قالب کسپولی یا قالب مقوایی آن را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی خیس را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک شکلاتی خیس

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • آرد شیرینی پزی ۲.۵ پیمانه
  • پودر کاکائو مرغوب ۴ ق غذا خوری
  • شکر ۱.۵ پیمانه
  • شیر ۱ پیمانه
  • روغن مایع ۲/۳ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
  • وانیل نوک ق چای خوری
  • شیر کاکائو ۱ عدد
  • شکلات چیپسی و سس شکلاتی به مقدار لازم

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی خیس ترکیه ای با شیر کاکائو

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا همه دما شوند و بعد به کمک یک لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید و برای پخت بدون فر باید یک قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید و مقداری کف آن آب بریزید و درب قابلمه را قرار دهید و بگذارید تا داغ شود.

مرحله دوم: هم زدن مواد

تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل داخل کاسه ریخته و با دور تند همزن برقی برای ۵ دقیقه مواد را هم بزنید تا کشدار و روشن و پفکی شود و حتما در بین کار دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ کاملا گرفته شود و بعد در ادامه شیر و و روغن مایع را اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کاپ کیک شکلاتی خیس

در ادامه باید ۱ دقیقه دیگر مواد را هم بزنید. آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را باهم مخلوط و سه بار الک کنید و به مواد فوق اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود. سپس به اندازه ۱/۳ ارتقاع کپسول های خود از مایه کیک بریزید و اگر از کپسول کاغذی استفاده می کنید حتما باید داخل قالب مافین قرار دهید و اگر کپسول شما از نوع مقوایی می باشد نیازی به قالب مافین ندارید.

مرحله چهارم: پخت کاپ کیک شکلاتی خیس

حالا باید کاپ های کیک های پر شده را داخل فر به مدت ۴۰ دقیقه با دمای ۱۷۰ قرار دهید و برای پخت بدون فر باید مواد را داخل لیوان های چرب شده قرار دهید و داخل قابلمه ی که آب پر کردید بگذارید به طوری که لیوان ها تا نیمه داخل آب جوش باشند دقت کنید ارتفاع آب بالاتر نباشد وگرنه داخل کاپ کیک می شود و آن را خراب می کند و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید تا پخته شود و بعد از ۳۰ دقیقه درب را برندارید و فقط حرارت را خاموش کنید و بگذارید برای ۲۰ دقیقه دیگر نیز در همین حالت باقی بماند و بعد از خنک شدن باید با خلال دندان روی کاپ کیک را سوراخ کنید و روی هر کاپ کیک ۴ ق غذا خوری بریزید با شکلات چیپسی و سس شکلاتی تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کاپ کیک شکلاتی خیس خوشمزه و ساده با پف زیاد

  1. هرچقدر پودر کاکائو شما مرغوب تر باشد رنگ کاپ کیک تیره تر می شود.
  2. برای پخت در توستر و فر برقی دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  3. می توانید خودتان در خانه شیرکاکائو غلیظ تهیه کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه