طرز تهیه شکلات تخته ای خانگی ساده و شیرین با پودر کاکائو

دستور تهیه شکلات تخته ای

طرز تهیه شکلات تخته ای

 

شکلات تخته ای یکی از خوشمزه ترین اختراعات بشر می باشد که تاریخچه و قدمت طولانی دارد. شکلات تخته ای  از دانه های بسیار ریز کاکائو به همراه کره و شیرخشک کامل تهیه می شود و طعم آن به دانه های کاکائو و میزان برشتگی آن ها بستگی دارد. هنر استخراج دانه های کاکائو ابتدا در آمریکا کشف شد و توسعه پیدا کرد و هم اکنون در سراسر دنیا کشت می شود اما از خواص کاکائو نباید غافل شد : مناسب برای قلب و گردش خون، مفید برای پوست، می تواند موجب لاغری شود، بسیار مناسب برای مغز و ایجاد حس سر خوشی از خواص شکلات می باشد اما بیش از حد مصرف کردن آن نیز مضرات خودش را به همراه دارد اما شکلات انواع و اقسام مختلفی دارد و هر کدام در دنیا از محبوبت خود برخوردار است مانند شکلات کیت کت، شکلات مارس، شکلات تابلرون و … شما برای تهیه شکلات تخته ای می توانید از انواع میوه های خشک استفاده کنید و یا می توانید از مغزهای مختلف نیز استفاده کنید و یا می توانید با قالب های مخصوص آن را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شکلات تخته ای خانگی شیرین با پودر کاکائو را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شکلات تخته ای خانگی

  • پودر قند ۴۰ گرم
  • پودر کاکائو ۱۰ گرم
  • کره یا روغن قنادی صاف ۷۰ گرم

طرز تهیه شکلات تخته ای شیرین با پودر کاکائو

مرحله اول : ذوب کردن کره

ابتدا تمام مواد را وزن کنید تا به نتیجه مطلوب برسید. کره را داخل یک کاسه ریخته و روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار دهید و اجازه دهید تا کره ذوب شود.

مرحله دوم : افزودن پودر کاکائو و پودر قند

پودر قند را الک کرده به کره اضافه کنید و هم بزنید سپس پودر کاکائو را نیز الک کنید به کره اضافه کنید و مدام باید هم بزنید مهم ترین مرحله تهیه شکلات تخته ای همین مرحله می باشد پس حتما باید با حوصله این کار را انجام دهید.

مرحله سوم : تهیه شکلات تخته ای

وقتی مواد به غلظت رسید قالب سیلیکونی مورد نظر را آماده کنید و مواد که از خنکی افتاد را داخل قالب ریخته و برای چند ساعت داخل فریزر قرار دهید تا شکلات تخته ای آماده شود سپس از داخل قالب آن را خارج کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شکلات تخته ای خانگی 

  1. زمانی که داخل قالب ریختید انواع مغزها یا میوه های خشک را اضافه کنید.
  2. اگر از روغن صاف قنادی استفاده کنید مدت بیشتری می توانید شکلات تخته ای را نگهداری کنید.
  3. خیلی خوب هم بزنید تا کره و مواد به خورد هم برود.
  4. اگر از کره برای تهیه شکلات تخته ای استفاده میکنید حتما زودتر مصرف کنید چون مقدار زمان نگهداری آن کم است.
  5. طعم اصلی این شکلات تخته ای به پودر کاکائویی که شما استفاده می کنید بستگی دارد.
  6. اصلا نباید قطره ای آب داخل مواد برود پس حتما دقت کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه شکلات تخته ای خانگی ساده و شیرین با پودر کاکائو
3 (60%) 12 votes