طرز تهیه سه مدل کاپ کیک با یک دستور خیلی ساده و خوشمزه برای مهمانی

دستور پخت سه مدل کاپ کیک با یک دستور

طرز تهیه سه مدل کاپ کیک با یک دستور

 

سه مدل کاپ کیک با یک دستور؛ در این پست می توانید با یک دستور پایه سه نوع کاپ کیک تهیه کنید و برای پذیرایی یک ایده بسیار خوب و ناب می باشد. کاپ کیک یکی از شیرینی بسیار خوشمزه و ساده می باشد که برای مهمانی می توانید این کاپ کیک را تهیه کنید. این کاپ کیک در سه طعم کاکائویی، زعفرانی، توت فرنگی تهیه کنید و یک پذیرایی شیک و ساده داشته باشید. شما می توانید از قالب مافین یا کپسول های مقوایی استفاده کنید که دیگر نیازی به قالب مافین ندارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه سه مدل کاپ کیک با یک دستور را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سه مدل کاپ کیک با یک دستور

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • شکر ۱ پیمانه
  • شیر ۱ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • آرد سفید ۲ پیمانه
  • وانیل نوک ق چای خوری
  • پودر کاکائو ۱ ق غذا خوری
  • زعفران غلیظ ۱ ق مربا خوری
  • توت فرنگی، شکلات چیپسی، کنجد گردو به مقدار لازم

طرز تهیه سه مدل کاپ کیک با یک دستور ساده و خوشمزه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس مواد را به کمک پیمانه آشپزی اندازه گیری کنید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا یکدست شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر را داخل کاسه بریزید و برای ۵ دقیقه هم بزنید تا کرمی و کشدار شود، حتما در حین هم زدن با لیسک دور گیری کنید تا همه ذرات تخم مرغ هم بخورد. در ادامه شیر را به مواد اضافه کنید و برای ۳۰ ثانیه هم بزنید تا مواد یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کاپ کیک

در ادامه روغن مایع را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. مخلوط آرد و بیکینگ پودر را به مواد اضافه کنید و با همزن دستی مواد را هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود. حالا باید مایه کاپ کیک سه کاسه مساوی تقسیم کنید. پودر کاکائو را به یک قسمت اضافه کنید و هم بزنید و به یک قسمت دیگر زعفران اضافه کنید و هم بزنید و قسمت دیگر را ساده بگذارید تا بماند.

مرحله چهارم: پخت سه مدل کاپ کیک با یک دستور

حالا کپسول را داخل مافین قرار دهید و روی قسمت کاکائویی شکلات چیپسی بریزید و روی قسمت زعفرانی کمی کنجد و گردو و روی قسمت ساده توت فرنگی خرد شده بریزید و قالب مافین را داخل فر از قبل گرم شده برای پخت باید ۱۰ دقیقه اول حرارت را روی ۲۲۰ درجه و بعد دما را روی ۱۸۰ تنظیم کنید و ۲۰ دقیقه بگذارید تا کاپ کیک پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سه مدل کاپ کیک با یک دستور فوق العاده خوش با پف زیاد

  1. می توانید بجای شیر از ماست استفاده کنید.
  2. شکلات چیپسی باید نسوز باشد تا ذوب نشود.
  3. باید ۲/۳ پیمانه کپسول ها را پر کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه سه مدل کاپ کیک با یک دستور خیلی ساده و خوشمزه برای مهمانی
5 (100%) 1 votes