طرز تهیه کیک کشمشی و گردویی ساده و نرم و خوشمزه با ماست

طرز تهیه کیک کشمشی

 

یکی از پر طرفدارترین کیک ها در سراسر دنیا می باشد که از کشمش و گردو برای تهیه آن استفاده شده تاریخچه این کیک حداقل ۱۰۱۰-۹۷۰ سال قبل از میلاد برمی گردد و یکی از کیک های خوشمزه در عصرانه و صبحانه به حساب می آید شما می توانید از هر نوع کشمش که دوست دارید در تهیه این کیک استفاده کنید. به دلخواه گردو یا شکلات چیپسی نیز می توانید اضافه کنید. اما یک نوع کیک کشمشی در آمریکا در زمان جنگ داخلی این کشور در سال ۱۸۶۵ تا ۱۸۶۱ وجود داشت که نوعی کیک آبپز بود بدین صورت که تمام مواد کیک جوشانده و سپس پخته می شد. شما با تهیه این کیک می توانید از خواص خوب کشمش نیز بهرمند شوید خواصی همچون کالری کم، مفید برای سلامتی، درمان کم خونی، درمان نفخ شکم، سلامت لثه و دندان ها و هزاران خواص خوب دیگر. امروز در پارسی دی کیک کشمشی و گردویی ساده و نرم و خوشمزه با ماست را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

آرد۲ پیمانه
بیکینگ پودر۲ ق مربا خوری
نمک۱ پنس
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ تا ۳/۴ پیمانه
وانیل۱/۴ پیمانه
روغن مایع۳/۴ پیمانه
ماست۳/۴ پیمانه
کشمش و گردوبه میزان دلخواه

طرز تهیه کیک کشمشی با ماست و گردو

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود. آرد و بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا عمل هوادهی به آرد انجام شود. تمام مواد را اندازه کنید و از قبل شروع در محیط آشپزخانه قرار دهید تا هم دما شوند.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر (شکر را بسته به ذائقه خود اندازه کنید می توانید شیرین کنید و ۱ پیمانه ریخته و کم شیرین ۳/۴ پیمانه) سپس با دور تند همزن به مدت ۷ دقیقه خوب هم بزنید تا حجیم و پف دار و کرم رنگ شود.

مرحله سوم: افزودن ماست و روغن

در ادامه روغن مایع را افزوده و ۱ دقیقه دیگر با مواد هم بزنید سپس نوبت به افزودن ماست است آن را نیز بریزید و هم بزنید سپس همزن را کنار گذاشته و مخلوط آرد را بریزید و با لیسک به صورت دورانی هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه مایه کیک کشمشی

به هر میزان دوست دارید گردو و کشمش را داخل کاسه ریخته و به آن کمی آرد اضافه کنید سپس الک کنید تا آرد اضافی خارج شود و به مواد کیک اضافه کنید و هم بزنید دلیل افزودن گردو و کشمش به آرد برای این است که در طول پخت به ته قالب نرود.

مرحله پنجم: پخت کیک کشمشی با گردو

در ادامه مواد کیک را داخل یک قالب لوف یا گرد بریزید و سه بار به سطح بکوبید سپس در فر از قبل گرم شده قرار دهید و بگذارید به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه بسته به قالب و فرها ی مختلف پخته شود سپس از فر خارج و بگذارید تا کمی از حرارت بیفند و از قالب نیز خارج کرده و به دلخواه تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه  کیک کشمشی گردویی بدون شیر

  1. برای فرهای برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  2. کیک را با خلال دندان چک کنید و اگر نیاز بود زمان دهید.
  3. در طبقه وسط فر سینی را قرار دهید.
  4. پنس به مقداری گفته می شود که بین دو انگشت جا می شود.
  5. در تابه دو طرفه و به روی گاز نیز می توانید تهیه کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه