طرز تهیه خیارشور اوکراینی خیلی خوشمزه و ساده با فلفل و شوید در خانه

 

درست کردن خیارشور در ۲ روز شاید کمی غیرطبیعی به نظر برسد اما در این آموزش قصد داریم روشی ساده برای به دست آوردن یک خیار شور خوشمزه را برای شما عزیزان آموزش دهیم، همان طور که مشخص است این خیارشور برای کشور اوکراین می باشد که شما می توانید با چند قلم مواد به راحتی تهیه کنید. امروز در آشمزی طرز تهیه خیارشور اوکراینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آب جوش۱/۴ پیمانه
نمک۱ و ۱/۲ ق غذا خوری
سیر۳ حبه
شوید۳ شاخه
فلفل تند۱ عدد
خیار۱ کیلوگرم
فلفل سیاه۱ ق غذا خوری

طرز تهیه خیارشور اوکراینی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا خیار ها را باید بشورید و برای یک شب داخل آب سرد خیس کنید. ظرفی که قرار است داخل آن خیارشور تهیه کنید را بشورید و استریل کنید و خشک کنید. آب و نمک را در یک قابلمه بزرگ با هم مخلوط کنید و بگذارید بجوشد. خیارها را با برش دادن انتهای آن و ایجاد شکاف در کناره ها با یک چاقوی تیز کوچک آماده کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن

در کف ظرف استریل، چند ساقه شوید، نیمی از حبه های سیر، حدود ۱۰ دانه فلفل و یک یا دو تکه فلفل قرمز چیلی قرار دهید. نیمی از خیارها را روی چاشنی ها بچینید و سپس لایه ها را تکرار کنید. وقتی آب نمک به جوش آمد، روی خیارها بریزید تا ببندد. یک بشقاب کوچک روی خیارشورها قرار دهید تا در آب بماند. در جای خنک نگهداری کنید.

مرحله سوم: تهیه خیارشور

خیارشورها بسته به میزان گرما ۴ تا ۱۰ روز دیگر آماده می شوند و بعد از بار کردن درب خیارشور بهتر است در جای خشک و خنک نگهداری کنید و حتما یک نایلون دور ظرف قرار دهید تا هوا نکشد وگرنه کپک می زند. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه خیارشور اوکراینی

  1. بهتر است از خیارهای یکدست و ریز استفاده کنید.
  2. میزان فلفل به ذائقه شما بستگی دارد و می توانید به دلخواه کم و زیاد کنید.
  3. اگر ظرف چرب باشد خیارشور کپک می زند.

همچنین ببینید 

از
53
دیدگاه