طرز تهیه خیارشور نمکی خانگی با ماندگاری بالا فوری و خوشمزه بدون سرکه

دستور تهیه خیارشور نمکی

طرز تهیه خیارشور نمکی

 

خیارشور نمکی یکی از روش های بسیار ساده و خوشمزه برای داشتن یک خیارشور نمکی بدون سرکه می باشد. خیارشور ها به دو روش تهیه می شوند که روش تهیه آن با نمک بسیار ساده است و دیکر نیازی به سرکه ندارید. این خیارشور نهایت در ۴ روز آماده می شود و شما می توانید برای دورچین غذا های مختلف و ساندویچ های خود استفاده کنید. خیارشور نمکی را می توانید در ظرف های شیشه ی تمیز بریزید و به روش بازاری بسیار ترد آن را تهیه کنید. شاید برای شما جالب باشد که ۱۴ نوامبر در دنیا روز جهانی خیارشور نامگذاری شده است. تاریخچه تهیه خیارشور به هزاران سال پیش بر می گردد و در واقع در هند برایی اولین بار خیارشور در هند ابداع شد و به دلیل اینکه زمان طولانی می توانید خیار را نگهداری کنید. شما می توانید برای تهیه خیارشور از خیارهای قلمی استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه خیارشور نمکی بازاری را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خیارشور نمکی خانگی

  • خیار ۱ کیلوگرم
  • ترخون و مزه ۱ دسته
  • آب ۹ پیمانه
  • نمک یا سنگ نمک ۱ پیمانه
  • سیر ۷ حبه
  • فلفل تند ۳ عدد
  • آب جوشیده ۹ پیمانه

طرز تهیه خیارشور نمکی ترد و فوری بدون سرکه

مرحله اول:  آماده سازی

ابتدا آب را اندازه گیری کنید و داخل قابلمه ریخته و نمک را اضافه کنید و هم بزنید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید و بعد از روی حرارت بردارید تا خنک شود و این مخلوط را کنار بگذارید. شیشه های مخصوص ترشی را خوب بشورید و خشک کنید، می توانید خیارشور ها روی دستمال نخی قرار دهید و صبر کنید تا خشک شود.

مرحله دوم: آماده سازی خیار

خیار ها را خوب بشورید و با کمک خلال دندان یا یک سیخ چوبی چند عدد سوراخ روی خیار ایجاد کنید. سیر ها را بشورید و پوست بگیرید و از وسط به دو نیم کنید. فلفل تند را بشورید و خوب خشک کنید، دقت کنید خیار ها باید کاملا خشک شده باشند وگرنه باعث کپک زدن می شود.

مرحله سوم: تهیه خیارشور نمکی

خیارهای سوراخ شده را داخل شیشه ریخته و سیر را به همراه فلفل و سبزی خشک یا تازه اضافه کنید و بعد تا جایی که روی خیارها بگیرید مخلوط آب و نمک را بریزید و درب شیشه را بسته و ۴ روز در دمای محیط قرار دهید تا کمی خیار ها زرد شود و بعد در یخچال قرار دهید. به همین راحتی خیارشور نمکی آماده است. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خیارشور نمکی بدون سرکه در منزل

  1. حتما باید سیر دو نیم شود و بعد داخل شیشه بریزید.
  2. سبزی خشک عطر بیشتری دارد.
  3. شیشه های خیارشور باید کاملا تمیز باشد.
  4. سوارخ کردن خیارشور باعث تردی آن می شود.
  5. استفاده از سنگ نمک باعث می شود خیارشور ها لیز و نرم نشوند.
  6. می توانید از آب نجوشیده استفاده کنید و به دلخواه می توانید از دبه برای تهیه خیارشور استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه