طرز تهیه ترشی گل کلم قرمز رنگ مخلوط و فوری با سرکه قرمز به روش رستورانی

دستور تهیه ترشی گل کلم قرمز

طرز تهیه ی ترشی گل کلم بنفش

 

ترشی گل کلم قرمز یکی از ترشی های بسیار  خوشمزه و ساده و خوشرنگ می باشد که به ترشی گل کلم بنفش نیز بسیار معروف است و شما می توانید در بیشتر ترشی فروشی ها و رستوران این ترشی خوشمزه را و خوشرنگ را مشاهده کنید و آن را به راحتی در خانه تهیه کنید. شما برای رنگ این ترشی می توانید از کلم بنقش یا لبو استفاده کنید که این کاملا دلخواه است اگر لبو بریزید رنگ ترشی شما بیشتر قرمز رنگ می شود و اگر کلم بنفش بریزید رنگ ترشی شما بنفش تر می شود و این کاملا سلیقه ای است. میزان خرد کردن مواد نیز به سلیقه خود بستگی دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی گل کلم قرمز ساده و رستورانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی گل کلم قرمز

  • گل کلم متوسط ۱ عدد
  • هویج ۴ دد
  • خیار ۵ عدد
  • کلم بنفش ۱ عدد یا لیو
  • کرفس ۱ دسته
  • فلفل تند ۴ عدد
  • سیر ۱ بوته
  • پیاز ترشی ۱۰ عدد
  • تخم گشنیز و سیاه دانه و نمک به مقدار لازم
  • سرکه قرمز و آب جوشیده سره شده به مقدار مساوی

طرز تهیه ترشی گل کلم قرمز بدون بادمجان با سرکه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید گل کلم را به اندازه دلخواه خرد کنید و داخل یک لگن بریزید و و چندین بار بشورید و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافه آن خارج شود. ساقه کرفس را خرد کنید و برگ سبز آن نیز بشورید. هویج پوست بگیرید و ریز خرد کنید. خیار را نیز بدون پوست کردن بشورید و خرد کنید. فلفل را بشورید و کمی خرد کنید. پیاز ترشی را خوب بشورید و به صورت حلقه ای یا ریز خرد کنید. سیر را نیز پوست بگیرید و کمی خرد کنید. کلم بنفش را کمی خرد کنید.

مرحله دوم: خشک کردن مواد

در ادامه همه خرد شده و شسته شده را روی یک دستمال نخی قرار دهید و برای چند ساعت بگذارید تا کاملا خشک شود و اصلا نباید رطوبت داشته باشند. آب را داخل قابلمه بریزید و بگذارید تا بجوشد و جدا قرار دهید تا خنک شود.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

همه مواد خرد شده را داخل یک کاسه بزرگ بریزید و خوب هم بزنید و بعد تخم گشنیز و سیاه دانه و نمک را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و هم بزنید تا مواد به طور یکدست باهم مخلوط شوند. شیشه ترشی مورد نظر را بشورید و استریل کنید و خوب خشک کنید.

مرحله چهارم: تهیه ترشی ترشی گل کلم قرمز

کف ظرف شیشه را با سبزی کرفس پر کنید مواد ترشی مخلوط شده را داخل شیشه بریزید و روی شیشه نیز کمی برگ کرفس قرار دهید و حالا باید سرکه و آب را به طور مساوی داخل شیشه بریزید و روی درب شیشه یک پلاستیک قرار دهید و درب ترشی را محکم بسته و برای ۲ روز در دمای محیط قرار دهید تا رنگ ترشی تغییر کند و بعد برای ۴ روز در یخچال قرار دهید بعد ترشی آماده سرو است. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ترشی گل کلم قرمز رنگ و خوش طعم با سرکه و آب

  1. علت کپک زدن ترشی خیس بودن مواد می باشد.
  2. علت لزج شدن و نرم شدن ترشی گرم بودن جای ترشی می باشد و یا ترشی هوا کشیده است.
  3. می توانید مقدار سیر و فلفل را تغییر دهید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه