طرز تهیه خیارشور یک روزه خانگی خوشمزه بازاری با نخود + فیلم

دستور پخت خیارشور یک روزه

طرز تهیه خیارشور یک روزه

 

خیارشور یک روزه یکی از تکنیک های تهیه خیارشور می باشد که می توانید به سادگی در یک روز و کمتر از ۲۰ دقیقه می توان گفت یک خیارشور ترد و خوشمزه خواهید داشت. با افزودن چند عدد نخود خام به خیارشور باعث می شود ترد و خوشمزه تر شود. خیارشور یک روزه برای روز های که دوست دارید یک غذای خوشمزه درست کنید و می خواهید کنار آن خیارشور سرو کنید می توانید از این روش فوری برای تهیه خیارشور استفاده کنید. اما خیارشور می توانید یکی پر مصرف ترین ترشی ها در ایران و بلکه در دنیا می باشد و به همین دلیل ۱۴ نوامبر روز جهانی خیارشور اختصاص پیدا کرده است و مردم آمریکا بیشترین مصرف در سال نسبت یه سایر کشور ها می باشد. تاریخچه کشف و پرورش خبار به ۱۰۰ سال قبل از میلاد مسیح کشف شده است. امروز در پارسی دی طرز تهیه طرز تهیه خیارشور یک روزه خانگی خوشمزه به همراه یک فیلم آموزشی در انتها پست را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم خیارشور یک روزه فوری و ترد

  • خیار ۱۰ عدد
  • نخود ۱۰ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • ترخون تازه یا خشک ۱ ق غذا خوری
  • سرکه سفید ۱/۳ پیمانه
  • نمک دریا ۲ ق غذا خوری
  • شوید ۱ دسته کوچک
  • آب ۱ پیمانه

طرز تهیه خیارشور یک روزه بازاری با نخود

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا خیار ها را که بهتر است از سایز ریز استفاده کنید را بشورید و با دستمال مخصوص آشپزی کاملا خشک کنید. شیشه ای که قرار است خیارشور را در آن تهیه کنید را نیز بشورید و استریل کنید تا کاملا تمیز و عاری از هر گونه چربی باشد.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه کف شیشه نخود و دو حبه سیر خرد شده و ترخون و شوید را بریزید و روی مواد خیار ها را به صورت فشرده و یکدست قرار دهید و حالا روی خیارها سرکه بریزید و یک لیوان آب گفته شده را با نمک دریا خوب مخلوط کنید و روی ترکیب خیارشور بریزید و در ظرف خوب محکم ببندید.

مرحله سوم: جوشاندن

در ادامه داخل یک قابلمه مقداری آب بریزید تا به جوش بیاید. حالا شیشه را داخل قابلمه در هر حال جوش قرار دهید و برای ۳۰ دقیقه بگذارید تا بجوشد و بعد صبر کنید تا از دما بیفتد و از داخل قابلمه خارج کنید و صبر کنید تا کمی خنک شود و در یخچال قرار دهید.

مرحله چهارم: تهیه خیارشور یک روزه فوری

بعد از ۳ الی ۴ ساعت که در یخچال خنک شد می توانید درب خیارشور را باز کنید و خیارشور ها قابل خوردن هستند و نیازی نیست زمان زیادی خیارشورها بماند تا برسد. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خیارشور یک روزه با سبزی خشک

  1. حتما باید از نمک دریا برای تهیه این خیارشور استفاده کنید و نمک ید دار اصلا برای این ترشی مناسب نیست.
  2. نخود باعث می شود خیارشور تردی داشته باشید.
  3. اگر دوست دارید خیارشور تندتری داشته باشید می توانید یک فلفل تند داخل ترشی قرار دهید.
  4. مقدار آبی که داخل ظرف می خواهید بریزید باید ۲/۳ اندازه شیشه باشد.

همچنین ببینید  

از
7
دیدگاه