طرز تهیه کیک پنبه ای خوشمزه و ساده و نکات مهم کیک پنبه ای

دستور پخت کیک پنبه ای

 

یکی از کیک های خوشمزه و پرطرفدار است که بافت بسیار نرم و لطیف و پفداری دارد. این کیک هم برای یک عصرانه فوق العاده مناسب است و هم می توان برای انواع جشن ها آن را سرو کرد. مزیت این کیک برای تهیه در جشن ها این است که حجم آن را می توان به سادگی دو تا سه برابر کرده و با خامه و اسمارتیز و … تزئین کرد. در این آموزش شیرینی پزی قصد داریم تا طرز تهیه کیک پنبه ای را به طور کامل توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

شکریک پیمانه
آرد سفیددو پیمانه
تخم مرغسه عدد
گلابسه قاشق غذاخوری
روغننصف پیمانه
شیرنصف پیمانه
وانیلنوک قاشق غذاخوری
زعفران دمکردهیک قاشق غذاخوری
بکینگ پودرنصف قاشق مربا خوری

طرز تهیه کیک پنبه ای

مرحله ۱

ابتدا همه مواد را به میزان لازم از قبل آماده کرده و کنار دستتان قرار دهید، زیرا مراحل آماده سازی این کیک باید به سرعت انجام شود تا کیک حالت پنبه ای داشته و پوک نشود.

مرحله ۲

یک قالب کیک با اندازه ۲۰ سانتی متر و ارتفاع ۱۲ سانتی متر و به شکل گرد آماده کنید. قالب را با کمی روغن چرب کرده و سپس آرد بر روی آن بپاشید. فقط کف قالب را چرب کنید و از چرب کردن دیواه ها پرهیز کنید، زیرا چرب کردن دیواره ها مانع از پف کردن کیک می شود. آماده سازی مواد کیک حدود ۱۵ دقیقه طول می کشد. در این مدت بهتر است تا فر را روشن کرده تا گرم شود.

مرحله ۳

در این مرحله دو کاسه آماده کرده و زرده و سفیده تخم مرغ را از همه جدا کرده و در این کاسه های مجزا بریزید. ابتدا سفیده تخم مرغ را با دور تند هم زده تا کاملا حجم دار و پفکی شود. سفیده باید به گونه ای باشد که وقتی کاسه را بر می گردانید، از ظرف بیرون نریزد. سپس شکر و وانیل را به زرده تخم مرغ اضافه کرده و شروع به هم زدن کنید. زرده ها را تا زمانی هم بزنید که کرم رنگ و کشدار شود. می توانید ابتدا با دور آهسته همزن زرده ها را هم زده و سپس در حالت دور تند قرار دهید.

مرحله ۴

اکنون به ظرف حاوی زرده تخم مرغ و شکر و وانیل، نصف پیمانه روغن مایع اضافه نمایید. این ترکیبات را هم زده و سپس شیر را اضافه کنید. مجددا به مدت یک دقیقه این مواد را هم بزنید.

مرحله ۵

اضافه کردن گلاب و زغفران به این کیک کاملا سلیقه ای است. حتی می توانید به جای گلاب و زعفران، پودر شکلات یا پودر قهوه به کیک اضافه کنید تا کیک پنبه ای شکلاتی یا کیک پنبه ای با طعم قهوه داشته باشید. با این حال در این قسمت ما اضافه کردن گلاب و زعفران را توضیح دادیم که طعم فوق العاده ای به این کیک می بخشد. سه قاشق غذاخوری گلاب و یک قاشق غذاخوری زعفران دمکرده را به مایه کیک اضافه کرده و هم بزنید.

مرحله ۶

آرد و بکینگ پودر را الک کنید. سپس مرحله به مرحله و آرام آرام آرد و بکینگ پودر را به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه کنید. با هر باز اضافه کردن آرد و بکینگ پودر به آرامی و با قاشق این مواد را هم بزنید. دقت کنید که مواد باید کاملا با هم ترکیب شده و هیچ گلوله ای داخل این ترکیب مشاهده نشود. در نهایت سفیده تخم مرغ را به این مواد اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله ۷

این مواد را در داخل قالب کیک ریخته و در فری که از قبل گرم شده با درجه حرارت ۸۵ درجه سانتی گراد و به مدت ۴۵ دقیقه قرار دهید. پس از پخته شدن و برای اطمینان از پخت، می توانید یک خلال دندان را داخل کیک کنید. اگر ترکیبات کیک به خلال دندان نچسبد، کیک آماده شده است. برای اینکه کیک خرد نشود، ابتدا صبر کنید تا کمی سرد شده و سپس کیک را از قالب جدا کنید.

مرحله ۸

اکنون کیک آماده شده است و زمان تزئین کیک فرا رسیده است. تزئین کیک کاملا سلیقه ای است و می توانید آن را با خامه و انواع میوه ها و پودر پسته و گردو و اسمارتیزهای رنگی تزئین نمایید.

کیک پنبه ای یکی از کیک های خوشمزه و پرطرفدار است که دستور پخت ساده ای دارد. در این مقاله طرز تهیه این کیک را به شکل ساده به شما آموزش دادیم. امیدوارم که از این طرز تهیه لذت برده باشید و حتما این کیک را برای خود و اعضاء خانواده و دوستان تان تهیه کنید.
همچنین ببینید

طرز تهیه کیک پنبه ای خوشمزه و ساده و نکات مهم کیک پنبه ای
4 (80%) 11 votes

  • !! ۳ سال پیش

    سفیده تخم مرغ تو دستور نبود!!! کی باید اضافه شود؟!

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۳ سال پیش

      3 عدد تخم مرغ در دستور بود که زرده و سفیده جدا شد و سفیده در مرحله ششم اضافه شد.

      پاسخ
  • لیلی عسگری ۲ سال پیش

    آیا کسی که قالب کیک ندارن می‌تونه از قابلمه های روحی بعنوان قالب کیک استفاده کرد

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ سال پیش

      اره ولی حتما با روغن جدا کننده چرب کنید تا کیک نچسبد

      پاسخ
  • یگانه ۱ سال پیش

    منظور از پیمانه چند گرم هست؟یک پیمانه قنادی(۲۵۰گرم) و یا یک لیوان شیشه ای(۱۲۰گرم)؟

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      پیمانه قنادی

      پاسخ
  • سونیا ۱ سال پیش

    عالی بود ممنونم

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      نوش جان

      پاسخ
  • ناشناس ۲ ماه پیش

    ممنون از سایت خوبتون

    پاسخ