طرز تهیه کاپ کیک زردآلو نرم و خوشمزه و سریع با پیمانه

دستور پخت کاپ کیک زردآلو

طرز تهیه کاپ کیک زردآلو

 

کاپ کیک زردآلو یکی از انواع کاپ کیک های بسیار پر طرفدار در فصل تابستان می باشد که می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. این کاپ کیک بسیار نرم و خوشمزه می باشد و با پوره زردآلو تهیه می شود و می توانید برای تزیین چند برش زردآلو روی کاپ کیک قرار دهید و آن را طبخ کنید. کاپ کیک زردآلو گزینه خوبی برای مهمانی ها و یا عصرانه شیک و خوشمزه می باشد که طعم فوق العاده ی دارد. اگر به میوه زردآلو علاقمند هستید حتما این کاپ کیک خوشمزه را تهیه کنید. شما می توانید از قالب مافین یا کپسول های مقوایی برای تهیه این کاپ کیک خوشمزه استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کاپ کیک زردآلو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک زردآلو

  • آرد ۲ پیمانه
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • شکر ۱ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق مربا خوری
  • پوره زردآلو ۴ ق غذا خوری
  • شیر ۱/۲ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری

مود لازم برای تهیه پوره زردآلو

  • زردآلو ۸ عدد
  • شکر ۱ ق غذا خوری
  • آب ۱/۴ پیمانه

طرز تهیه کاپ کیک زردآلو سریع و خوشمزه با پوره زردآلو

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید مواد را اندازه گیری کنید و در دمای محیط قرار دهید و بعد پوره زردآلو را تهیه کنید. برای تهیه پوره زردآلو باید هسته آن را جدا کنید و به همراه آب و شکر گفته شده روی حرارت قرار دهید تا کاملا پخته و له شود و آبی نداشته باشد. سپس به کمک گوشتکوب برقی بکوبید تا پوره شود و اگر گوشتکوب در دسترس ندارید با چنگال له کنید و از یک صافی رد کنید تا پوست آن جدا شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه ریخته و با دور تند همزن برقی برای ۵ دقیقه بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود. سپس روغن مایع و شیر را به مواد اضافه کنید و در حد مخلوط شدند هم بزنید.پوره زردآلو تهیه شده از مرحله قبل را نیز اضافه کنیدو چند ثانیه با دور کند همزن برقی بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کاپ کیک زردآلو

در ادامه آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه با رالک کنید و طی دو مرحله به مواد فوق اضافه کنید و برای ۲۰ ثانیه با دور کند همزن بزنید. مایه کاپ کیک زردآلو آماده شده است. داخل قالب مخصوص مافن کپسول قرار دهید و قالب ها را تا ۲/۳ حجم آن پر کنید. اگر از کپسول مقوایی استفاده می کنید نیازی به قالب ندارید.

مرحله چهارم: پخت کاپ کیک زردآلو

در ادامه قالب را در پنجره وسط فر قرار دهید و برای ۳۰ دقیقه بگذارید با دمای ۱۸۰ پخته شود و در انتها گریل را روش کنید و صبر کنید تا روی کاپ کیک نیز طلایی شود و در انتها از قالب جدا کنید و روی آن پودر قند بپاشید و با میوه تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کاپ کیک زردآلو خوشمزه و نرم

  1. این کاپ کیک پف خوبی دارد و بهتر است ۱/۳ قالب خالی باشد و ۲/۳ آن را با مایه کاپ کیک پر کنید.
  2. برای فر های برقی باید دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  3. می توانید در انتها روی مواد اسلایس زردآلو قرار دهید.
  4. میزان شکر بستگی به شیرینی زردآلو دارد.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کاپ کیک زردآلو نرم و خوشمزه و سریع با پیمانه
5 (100%) 1 votes