طرز تهیه سس شکلاتی براق برای روی کیک با پودر کاکائو به روش فرانسوی

دستور تهیه سس شکلاتی براق برای روی کیک

طرز تهیه سس شکلاتی براق برای روی کیک

 

سس شکلاتی براق برای روی کیک یکی از روش های خوب برای کاور کردن کیک می باشد که شما می توانید با چند قلم مواد به راحتی یک کاور کیک فرانسوی تهیه کنید و کیک خود را تزیین کنید. تزیین و دکور کیک همیشه یکی از قسمت های انتهای پخت کیک می باشد که زمان بر است و شما می توانید بنا به سلیقه خود از روش های مختلف برای پوشش کیک استفاده کنید. سس شکلاتی براق گزینه خوبی برای کیک های شکلاتی می باشد ولی اگر دوست دارید یک سس فوق العاده با کیفیت به روش قنادی در خانه تهیه کنید باید همه مواد وزن شود تا سس براق شکلاتی خوبی داشته باشید و کیک خود را در مناسبت های مخلتف تزیین کنید. شما می توانید با این رسپی کیک ساده یا شکلاتی یا نسکافه ی را کاور کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سس شکلاتی براق برای روی کیک را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سس شکلاتی براق برای روی کیک

  • پودر ژلاتین ۹ گرم
  • شکلات ۲۵ گرم
  • شکر ۲۳۰ گرم
  • آب سرد ۳ ق سوپ خوری
  • پودر کاکائو ۳۰ گرم
  • خامه صبحانه ۱۳۰ گرم
  • آب ۱۳۰ گرم

طرز تهیه سس شکلاتی براق برای روی کیک با پودر کاکائو و خامه

مرحله اول: بن ماری کردن ژلاتین

ابتدا باید ژلاتین روی ۳ ق سوپ خوری آب سرد بریزید و بگذارید تا اسفنجی شود و بعد یک کتری را روی حرارت قرار دهید و کاسه ژلاتین را روی بخار کتری بگذارید و هم بزنید تا ژلاتین شفاف و بن ماری شود و یا می توانید برای ۱ دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید.

مرحله دوم: جوشاندن شکر

شکر و ۱۳۰ گرم آب را داخل یک قابلمه بریزید و بگذارید تا دانه های شکر ذوب شوند، اصلا نباید هم بزنید و اگر خیلی شکر وسط قابلمه جمع شده بود از یک قاشق چوبی یا لیسک استفاده کنید. بعد از ۱۰ دقیقه که شربت غلیظ شد نوبت اضافه کردن پودر کاکائو الک شده می باشد.

مرحله سوم: افزودن خامه

بعد از افزودن پودر کاکائو مواد را هم بزنید تا یکدست شود و گلوله های پودر کاکائو باز شوند و بعد چند دقیقه مداوم هم بزنید تا مواد یکدست شود. خامه صبحانه را داخل مایکروفر یا روی بخار کتری کمی هم بزنید تا گرم شود و بعد به مواد اضافه کنید و برای ۱۰ دقیقه زمان دهید تا سس غلیظ شود.

مرحله چهارم: تهیه سس شکلاتی براق برای روی کیک

بعد از ۱۰ دقیقه باید ژلاتین تهیه شده را به مواد اضافه کنید و هم بزنید و بعد از روی حرارت بردارید از صافی رد کنید و بعد شکلات تخته ی را اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات ذوب شود. به مدت ۳۰ دقیقه در دمای محیط قرار دهید و بعد از نیم ساعت کیک خود را کاور کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سس شکلاتی براق برای روی کیک با شکلات تخته ای

  1. حتما حرارت سس باید هم دمای محیط شود زیرا اگر خیلی داغ باشد خامه زیر لایه کیک را ذوب می کند.
  2. اگر برای کاور قسمت رویی کیک می خواهید مواد را نصف کنید.
  3. خامه را گرم کنید و به مواد اضافه کنید.
  4. حتما مواد را از صافی رد کنید ا گلوله های پودر کاکائو باز شود.

همچنین ببینید  

طرز تهیه سس شکلاتی براق برای روی کیک با پودر کاکائو به روش فرانسوی
5 (100%) 1 votes