طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی خوشمزه و مجلسی با فر و بدون فر

طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی

 

یکی از انواع کاپ کیک ها می باشد که با میوه خوشمزه توت فرنگی تهیه می شود و برای فصل تابستان که توت فرنگی به وفور یافت می شود تهیه این کاپ کیک حوشمزه خالی از لطف نیست. کاپ کیک ها جزء کیک های کوچک می باشند که با مافین ها متفاوت هستند و در قالب های تک نفره سرو می شوند شما می توانید برای تزئین کمی پودر قند بپاشید یا خامه قنادی را کمی رنگ خوراکی قرمز بزنید و تزئین کنید و از یا تکه ها توت فرنگی استفاده کنید. توت فرنگی برای کاهش بیماری قلبی بسیار مناسب است و به دلیل داشتن ویتامین C برای پوست و مو نیز بسیار مفید است. امروز در پارسی دی کاپ کیک توت فرنگی با فر و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد۲۲۵ گرم
شکر۱۶۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
شیر۱/۲ پیمانه
کره ذوب شده۵۰ گرم
وانیل۱/۴ ق چای خوری
بیکینگ پودر۱.۵ ق چای خوری
توت فرنگی خرد شده۱۵۰ گرم
گردو نگینی۳۰ گرم
پودر قند۱ ق چای خوری

طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا فر را روشن کنید تا گرم شود اگر می خواهید کاپ کیک را بدون فر تهیه کنید داخل یک قابلمه یک سه پایه کوتاه بگذارید و درب قابلمه را بگذارید تا خوب داغ شود. تمام مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. داخل قالب مافین کپسول ها کاغذی قرار دهید. آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط و سه بار الک کنید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل کاسه ریخته و با دور تند همزن برقی بزنید تا تخم مرغ کرم رنگ و حجیم شوند وسط کار حتما دورگیری کنید تا تخم مرغ ها خوب هم بخورند سپس در ادامه شیر و کره ذوب شده را اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کاپ کیک

در ادامه با افزودن مواد فوق ۱ دقیقه دیگر هم بزنید تا مواد یکدست شوند سپس مخلوط آرد را طی سه مرحله اضافه کنید و آرام با لیسک هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. توت فرنگی ها را خرد کنید به همراه گردو و پودر قند داخل کاسه ریخته و مخلوط کنید.

مرحله چهارم: پخت کاپ کیک توت فرنگی

حالا نصف قالب کاپ کیک را با مواد کیک پر کنید و روی هر قالب مقداری از مخلوط توت فرنگی بریزید سپس در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا کاپ کیک ها پخته شوند اگر می خواهید بدون فر تهیه کنید می توانید از لیوان های یک اندازه استفاده کنید و لیوان ها را با مواد کیک پر کنید و روی سه پایه در قابلمه قرار دهید و درب قابلمه را دمکنی قرار دهید و به مدت ۴۵ دقیقه بگذارید تا کاپ کیک ها پخته و پف کنند. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه کاپ کیک بدون فر و با فر

  1. می توانید در فر برقی و توستر و سولاردم نیز تهیه کنید ولی دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  2. برای تزئین از خامه یا باترکریم نیز می توانید استفاده کنید.
  3. قالب ها را زیاد پر نکنید زیرا بعد از پف از قالب بیرون می ریزد.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه