طرز تهیه کاپ کیک شلیل خوشمزه و عالی با کپسول مقوایی و قالب + عکس

دستور پخت کاپ کیک شلیل

طرز تهیه کاپ کیک شلیل

 

کاپ کیک شلیل یکی از کاپ کیک های تابستانی بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. کاپ کیک شلیل یک شیرینی خوشمزه تابستانی می باشد که با میوه شلیل تهیه می شود. همه مواد لازم به پیمانه گفته شده است تا بتوانید به راحتی آن را در خانه تهیه کنید. کاپ کیک شلیل با ماست تهیه می شود و باعث می شود بافت این کاپ کیک بسیار پوک و نرم باشد. شما می توانید با ۲ تا تخم مرغ ۱۲ تا کاپ کیک متوسط داشته باشید و برای پذیرایی استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کاپ کیک شلیل خوشمزه و عالی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک شلیل خوشمزه و عالی

  • تخم مرغ ۲ عدد
  • آرد ۱ پیمانه
  • شکر ۱ پیمانه
  • ماست ۱/۲ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
  • شلیل به مقدار لازم
  • روغن مایع ۱/۳ پیمانه
  • وانیل نوک ق چای خوری

طرز تهیه کاپ کیک شلیل با کپسول مقوایی و قالب مافین

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود، سپس مواد را به کمک پیمانه یک لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید. آرد و بیکنیگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا سبک شود. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر با همزن برقی با دور تند ۵ دقیقه بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود. سپس روغن مایع و ماست را به ترتیب اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۳۰ ثانیه هم بزنید تا یکدست شود. دقت کنید در طول هم زدن باید دورگیری کنید تا ذرات پاشیده شده به اطراف کاسه خوب هم بخورد.

مرحله سوم: تهیه مایه کاپ کیک شلیل

در ادامه باید مخلوط آرد و بیکینگ پودر الک شده را طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و با دور کند همزن برقی برای ۲۰ ثانیه بزنید. شلیل ها را بشورید و خرد کنید و با ۱ الی ۲ ق غذا خوری مخلوط کنید. حالا باید کپسول ها را داخل قالب مافین قرار دهید و یا از کپسول مقوایی استفاده کنید و مایه کاپ کیک را داخل قالب بریزید باید ۲/۳ آن را پر کنید.

مرحله چهارم: پخت کاپ کیک شلیل

حالا باید برش های نازک شلیل را روی کاپ کیک قرار دهید و قالب را در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه با دمای ۱۷۰ قرار دهید تا کاپ کیک پخته شود. می توانید داخل فر دست ساز یا قابلمه نیز قرار دهید تا کاپ کیک پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کاپ کیک شلیل با ماست و کپسول و قالب

  1. افزودن آرد به شلیل ها باعث می شود به ته قالب نرود و روی کاپ کیک بماند.
  2. می توانید بجای ماست از شیر استفاده کنید.
  3. برای فر های برقی و توستر باید دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  4. از آرد سفید قنادی استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه