طرز تهیه کیک شیفون موکا پنبه ای و نرم و خوشمزه با پف زیاد و طعم شکلاتی

دستور پخت کیک شیفون موکا

طرز تهیه کیک شیفون موکا

 

کیک شیفون موکا شکلاتی بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید برای مهمانی و مناسبت های مختلف این کیک را با پف زیاد تهیه و سرو کنید. کیک شیفون موکا برای کسانی که ترکیب مزه طعم نسکافه و کاکائویی را دوست دارند گزینه خوبی می باشد و شما می توانید در قالب های مختلف آن را تهیه و سرو کنید. شما می توانید آن را داخل قالب مستطیل ریخته و مانند کیک تر سرو کنید و یا می توانید داخل قالب گرد ریخته و با خامه یا کرم مورد نظر تهیه و یک کیک تولد بی نظیر تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک شیفون موکا شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک شیفون موکا پنبه ای

  • تخم مرغ ۴ عدد
  • شکر ۲۰۰ گرم
  • روغن مایع ۱/۴ پیمانه
  • پودر کاکائو ۱/۳ پیمانه
  • پودر نسکافه ۱ ق چای خوری
  • آب جوش ۱/۳ پیمانه
  • آرد ۱ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
  • وانیل به مقدار لازم

طرز تهیه کیک شیفون موکا شکلاتی خوشمزه با پف زیاد

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود. سپس با کمک پیمانه یا یک لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید به طوری که اصلا زرده داخل سفیده نباشد. فر با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن زرده و سفیده

در ادامه باید سفیده را با همزن برقی با سرعت بالا بزنید تا فرم بگیرید و خامه ای شکل شود و زمانی که ظرف را بر می گردانید از ظرف بیرون نریزید. زرده ها را به همراه شکر و وانیل داخل کاسه خوب بزنید تا از لختگی خارج و کرمی رنگ شود و بعد روغن مایع را اضافه کنید و هم بزنید و بعد پودر کاکائو را افزوده و در حد مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه باید پودر نسکافه را از قبل با کمی آب جوش حل کنید و به مواد زرده اضافه کنید و هم بزنید و در انتها آرد و بیکنیگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید و به مواد اضافه کنید و هم بزنید و در آخر نوبت اضافه کردن سفیده می باشد و آن را اضافه کنید و با حرکات دورانی با لیسک هم بزنید.

مرحله چهارم: پخت کیک شیفون موکا

قالب مورد نظر را با روغن جدا کننده یا روغن جامد چرب کنید و کف آن کاغذ روغنی انداخته و مواد کیک را داخل قالب ریخته و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه خارج شود و بعد داخل فر از قبل گرم شده قرار دهید و به مدت ۴۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا کیک پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک شیفون موکا پنیه ای با پف زیاد برای تولد

  1. می توانید برای تزیین مقداری گاناش استفاده کنید بدین صورت که ۲۰۰ گرم خامه را به همراه ۴۰۰ گرم شکلات بن ماری کنید و فرم دهید.
  2. برای فر های برقی باید دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  3. بجای نسکافه می توانید از اسپرسو استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه