طرز تهیه نان پنبه ای شکلاتی نرم و ساده و شیرین با خمیر مایه در فر

دستور پخت نان پنبه ای شکلاتی

طرز تهیه نان پنبه ای شکلاتی

 

نان پنبه ای شکلاتی یکی از نان های فوق العاده نرم و راحت است که بافت بی نظیری دارد. اگر همه مراحل را به درستی رعایت کنید یک نان بی نظیر خواهید داشت. همه مواد به پیمانه گفته شده است تا بتوانید به راحتی اندازه گیری کنید و یک نان خوشمزه برای صبحانه یا عصرانه و یا حتی به عنوان میان وعده تهیه کنید. شما می توانید برای مغز این نان از شکلات تحته ای شیرین یا تلخ به دلخواه استفاده کنید و روی نان را شکلات چیپسی بریزید. این نان در فر تهیه می شود و برای این که بافت بهتری داشته باشد بهتر است یک کاسه آب داخل فر قرار دهید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان پنبه ای شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه نان پنبه ای شکلاتی

  • شیر ولرم ۱/۲ پیمانه
  • آب ولرم ۱/۲ پیمانه
  • خمیر مایه فوری ۱ ق چای خوری
  • شکر ۲ ق غذا خوری
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • روغن مایع ۲ ق غذا خوری
  • نمک ۱ ق چای خوری
  • آرد ۲.۵ پیمانه حدودی
  • شکلات تخته ای به مقدار لازم
  • زرده و زعفران برای رومال

طرز تهیه نان پنبه ای شکلاتی نرم و ساده با خمیر مایه و پف زیاد

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را با کمک پیمانه اندازه گیری کنید. در این رسپی از خمیر مایه فوری استفاده شده است که با مواد مخلوط می شود ولی اگر ندارید باید خمیر مایه را به همراه ۱ ق غذا خوری از شکر و آب ولرم مخلوط کنید و برای ۱۰ دقیقه کنار قرار دهید تا کف کند و عمل بیاید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید داخل یک کاسه شیر ولرم و تخم مرغ و روغن مایع و مابقی شکر را اضافه کنید و هم بزنید و بعد خمیر مایه را به همراه نمک اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود. سپس شروع به اضافه کردن آرد کنید تا جایی که خمیر جمع شود. سپس باید روی سطح آردپاشی شده خمیر را برای ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید تا نرم و لطیف شود. خمیر را به شکل توپ در بیاورید و داخل یک کاسه قرار دهید و روی آن را با سلفون بپوشانید و برای ۱ ساعت زمان دهید تا خمیر پف کند.

مرحله سوم: چانه کردن خمیر

بعد از ۱ ساعت باید پف خمیر را با دست بگیرید و خمیر را به ۱۲ چانه مساوی تقسیم کنید. هر چانه را کمی باز کنید و وسط آن شکلات تخته ای خرد شده قرار دهید و خمیر را خوب بپچید تا درزی نداشته باشد و شکلات بعد از پخت بیرون نریزید. یک ظرف پیرکس یا لازانیا را چرب کنید و چانه ها را داخل آن قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت نان پنبه ای شکلاتی

حالا باید روی نان ها را بپوشانید و برای ۱۵ دقیقه زمان دهید تا مجدد خمیر استراحت کند. حالا باید روی خمیر را با مخلوط زرده و زعفران رومال کنید و بعد به دلخواه روی نان ها شکلات چیپسی قرار دهید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۵ الی ۳۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه نان پنبه ای شکلاتی ساده و راحت برای صبحانه

  1. باید دمای آب برای عمل آوری خمیر ولرم باشد به طوری که دست را داخل آن فرو می کنید گرما را احساس کند ولی نسوزد.
  2. میزان آرد تقریبی می باشد و باید کم کم اضافه کنید.
  3. خمیر مایه سالم استفاده کنید و بهتر است خمیر مایه را در یخچال نگهداری کنید.

همچنین ببینید  

از
8
دیدگاه