طرز تهیه چیز کیک زعفرانی عالی و مجلسی با پایه کیک شکلاتی

طرز تهیه چیز کیک زعفرانی

یکی از انواع چیزکیک ها می باشند که با زعفران تهیه می شود و به همین دلیل به این اسم مشهور شده است و مانند دیگر چیز کیک ها می توانید با بیسکویت و یا با پایه کیک این چیز کیک را تهیه کنید که بهتر است برای تهیه چیز کیک زعفرانی از پایه کیک استفاده کنید تا طعم و مزه بهتری داشته باشد، شما می توانید از پایه کیک ساده یا شکلاتی استفاده کنید که شکلاتی گزینه بهتری می باشد حتما این چیز کیک خوشمزه را تهیه کنید و به دلخواه با میوه های مختلف تزئین کنید. امروز در پارسی دی چیز کیک زعفرانی مجلسی با پایه کیک شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۳ عدد
آرد۱.۵ پیمانه
شکر۱/۲ پیمانه
شیر۱ پیمانه
روغن مایع۱/۲ پیمانه
پودر کاکائو۲ ق غذاخوری
بیکینگ پودر۱ ق غذا خوری
وانیل۱/۲ ق چای خوری

مواد لازم برای لایه پنیری چیز کیک

پنیر ماسکارپونه٢٠٠ گرم
خامه صورتی۴۰۰ گرم
آب سرد۱/۲ لیوان
شکر۱/۲ لیوان
شیر۱/۴ لیوان
پودر ژلاتین٣ ق غذا خوری
گلاب١ ق غذا خوری
عرق هل١ ق مربا خوری
زعفران دم کرده٣ ق غذا خوری

طرز تهیه چیز کیک زعفرانی با پایه کیک شکلاتی

مرحله اول: هم زدن تخم مرغ

ابتدا باید کیک را تهیه کنیم برای این کار تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل داخل کاسه ریخته و با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه بزنید تا کرمی رنگ شود سپس در ادامه شیر و روغن را به ترتیب اضافه کنید و به مدت ۱ دقیقه دیگر هم بزنید تا مواد مخلوط شود.

مرحله دوم: پخت کیک

سپس آرد و پودر کاکائو و بیکینگ پودر را سه بار الک کنید و در دو مرحله به مواد اضافه کنید و مخلوط کنید قالب کمربندی مورد نظر را با روغن چرب کنید و مواد کیک را داخل قالب بریزید و داخل فر از قبل گرم شده به مدت ۴۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ سانتی گراد بگذارید تا کیک شکلاتی پخته شود.

مرحله سوم: آماده سازی مواد چیز کیک زعفرانی با فر

در ادامه ژلاتین را با آب سرد مخلوط کنید و صبر کنید تا اسفنجی شود و بعد بن ماری کنید بدین صورت که روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار دهید تا ذرات ژلاتین ذوب شود، سپس شکر و شیر را داخل یک شیرجوش ریخته و صبر کنید تا شکر حل شود و بعد زعفران دم کرده و گلاب و هل را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تهیه چیز کیک زعفرانی

حالا مخلوط خامه و پنیر را با هم داخل کاسه ریخته و با همزن بزنید تا یکدست شود سپس مخلوط شربت زعفرانی را اضافه کنید و بعد ژلاتین را بریزید و هم بزنید لایه پنیری ما آماده شده است حالا کیک شکلاتی پخته شده را از قالب خارج کنید و بعد از سرد شدن مجدد در قالب یا رینگ قرار دهید و مایه پنیری روی آن بریزید و برای ۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد سپس آن را از قالب جدا کنید و تزئین کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه چیز کیک زعفرانی

  1. می توانید از خامه قنادی استفاده کنید ولی باید مقدار شکر را کم کنید.
  2. زعفران بنا به سلیقه خود می باشد و می توانید بیشتر بریزید تا پر رنگ تر باشد.
  3. چیز کیک را بهتر است از شب قبل تهیه کنید و در یخچال قرار دهید تا خودش را خوب بگیرد.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه