طرز تهیه چیز کیک شکلاتی یخچالی بدون فر و قالب کمربندی با پنیر ماسکارپونه و بیسکویت

دستور تهیه چیز کیک شکلاتی یخچالی

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی یخچالی

 

چیز کیک شکلاتی یخچالی یکی از روش های بسیار خوشمزه برای تهیه چیز کیک در خانه می باشد که می توانید به راحتی آن را برای مهمانی ها و مراسمات مختلف تهیه کنید. شما می توانید این چیز کیک خوشمزه را داخل قالب کمربندی و یا بدون قالب در یک ظرف پیرکس تهیه کنید که در این پست قرار است بدون قالب آن را تهیه کنید. چیز کیک شکلاتی به دو روش تهیه می شود که روش بدون فر آن فوق العاده محبوب تر است و شما می توانید این چیز کیک را به صورت ساده و یا با گاناش شکلاتی تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه چیز کیک شکلاتی یخچالی و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک شکلاتی یخچالی

  • بیسکویت ۲۰۰ گرم
  • کره ۱۵۰ گرم
  • ژلاتین ۱ ق غذا خوری + ۱ ق مربا خوری
  • شیر ۱/۳ پیمانه
  • شکلات تخته ای ۱۵۰ گرم
  • پنیر ماسکارپونه ۲۰۰ گرم
  • خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
  • شکر ۲ ق غذا خویر
  • پودر کاکائو ۱ ق غذا خوری
  • وانیل نوک ق چای خوری

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی یخچالی بدون فر و قالب کمربندی

مرحله اول: تهیه کراست بیسکویتی

ابتدا باید بیسکویت مورد نظر را که می توانید از پتی بور یا ساقه طلایی را استفاده کنید و پودر کنید. برای پودر کردن بیسکویت را داخل غذاساز بریزید و پودر کنید یا می توانید داخل نایلون ضخیم بریزید و با گوشتکوب دستی بکوبید تا له و پودری شود. سپس کره را ذوب کنید و به همراه بیسکویت مخلوط کنید و یک قالب یا ظرف پیرکس را برداشته و نایلون انداخته و کراست بیسکویتی را داخل قالب بریزید و با کف استکان خوب فشرده کنید و برای ۲۰ دقیقه در فریزر قرار دهید.

مرحله دوم: بن ماری کردن

در ادامه پودر ژلاتین را به همراه ۱/۳ پیمانه آب سرد مخلوط کنید و صبر کنید بعد از اسفنجی شدن بن ماری کنید و هم بزنید روی حرارت کتری تا ذارت ژلاتین حل شود. سپس شکلات تخته ای را خرد کنید و داخل کاسه قرار دهید و به روش بن ماری یعنی روی بخار کتری ذوب کنید.

مرحله سوم: تهیه لایه پنیری

پنیر و خامه را داخل کاسه ریخته و کمی هم بزنید تا یکدست شود و بعد شکر و وانیل و پودر کاکائو را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. شکلات آب شده را اضافه کنید و هم بزنید و بعد ژلاتین خنک شدن را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود و بعد قالب را از یخچال خارج کنید و لایه پنیری را اضافه کنید و برای ۴ ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله چهارم: تهیه چیز کیک شکلاتی یخچالی

می توانید بعد از ۴ ساعت با کمک نایلون چیز کیک شکلاتی یخچالی را از قالب خارج کنید و یا به دلخواه یک لایه شکلاتی اضافه کنید به این صورت که ۵۰ شکلات را ذوب کنید و به ۶ گرم ژلاتین  ۱/۳ پیمانه شیر بریزید و روی بخار کتری قرار دهید و بن ماری کنید و شکلات را اضافه کنید و زمانی که خنک شد روی لایه آخر ریخته و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه چیز کیک شکلاتی یخچالی با پنیر ماسکارپونه و بیسکویت پتی بور

  1. می توانید از هر نوع بیسکویت شکلاتی که دوست دارید استفاده کنید.
  2. تهیه لایه آخر دلخواه است.
  3. برای خارج کردن چیز کیک شکلاتی یخچالی باید ابتدا ۱۰ دقیقه در دمای محیط قرار دهید و بعد از قالب خارج کنید و برش بزنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه