طرز تهیه چیز کیک توت فرنگی با کیک خوشمزه و مجلسی برای روز عشق

طرز تهیه چیز کیک توت فرنگی

 

که یکی دیگر از انواع چیز کیک های خوشمزه می باشد که می توانید هم در فر و هم بصورت یخچالی استفاده کنید، چیز کیک ها با پنیر خامه ای تهیه می شوند اولین بار پنیر خامه ای در سال ۱۸۷۲ توسط فردی آمریکایی کشف شد. توت فرنگی دارای خواص بسیار زیادی از جمله منبع غنی از آنتی اکسیدان و تنظیم میزان قند خون می باشد. برای تهیه چیز کیک توت فرنگی با فر شما احتیاج به یک کیک ساده دارید اگر فرصت کافی برای تهیه کیک نداشتید از بیسکویت می توانید کراست را تهیه کنید. امروز در پارسی دی می خواهیم طرز تهیه چیز کیک توت فرنگی با کیک بسیار خوشمزه را به شما یاد دهیم با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک

تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ پیمانه
شیر۱ پیمانه
روغن۱/۲ پیمانه
آرد۲ پیمانه
بیکنیگ پودر۲ ق چای خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری

مواد برای تهیه لایه پنیری

خامه قنادی یا خامه صبحانه۴۰۰ گرم
پنیر ماسکارپونه۴۰۰ گرم
پودر قند۲ ق غذا خوری
پودر ژله توت فرنگی۲ بسته

طرز تهیه چیز کیک توت فرنگی

مرحله اول : پخت کیک

همه مواد اولیه را از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط شود سپس فر را با دمای ۱۸۰ درجه گرم کنید. آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط و سه بار الک می کنیم.

تخم مرغ را با وانیل و شکر با تندترین دور همزن می زنیم تا کرم رنگ و سبک شود سپس شیر و روغن را به ترتیب اضافه می کنیم و با افزودن هر کدام یک دقیقه هم می زنیم و در آخر آرد را طی ۳ مرحله اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی هم می زنیم. در این مرحله به آرامی هم بزنید تا آرد گوله نشود اگر لازم بود ۲۰ ثانیه با کندترین دور همزن می زنیم تا خوب مخلوط شود سپس در قالب ۲۰ سانتی ریخته و در فر بمدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه بپزد.

مرحله دوم : آماده سازی چیز کیک توت فرنگی

پس از پخت کیک آن را اندازه قالب کمربندی یا ظرف مورد نظر کاتر زده سپس کمی خامه ای فرم گرفته روی کیک بمالید این کار از خیس شدن کیک جلوگیری می کند سپس به دلخواه دور تا دور قالب را توت فرنگی از وسط نصف شده بگذارید.

دو بسته پودر ژله را با ۱.۵ لیوان آبجوش مخلوط کرده و روی حرارت غیر مستقیم قرار می دهیم تا ذرات ژلاتین حل شود سپس کنار گذاشته تا خنک شود.

مرحله سوم : تهیه لایه پنیری چیز کیک

پنیر خامه ای را با پودر قند مخلوط کنید و با دور تند همزن برای چند دقیقه بزنید سپس ژله خنک شده را اضافه می کنیم و به تدریج هم میزنیم تا خوب مخلوط شود و در انتها خامه فرم گرفته را اضافه و با لیسک خوب هم می زنیم تا مواد کاملا یکدست شوند.

مرحله آخر

مواد پنیری را روی کیک ریخته و برای ۳ ساعت داخل یخچال میگذاریم تا خوب ببندد می توانید در انتها یک بسته از پودر ژله مرحله قبل کم کنید و پس اینکه لایه پنیری گرفت آن را روی چیز کیک بریزید. وقتی چیز کیک توت فرنگی بست دور آن را با چاقو آزاد کنید و کمر قالب را باز کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت چیز کیک توت فرنگی با کیک

  1. آرد را حتما آرام اضافه کنید وگرنه کیک پف خوبی نمی کند.
  2. این کیک مناسب انواع دسرها می باشد.
  3. اگر فرصت کافی نداشتید بیسکویت را با کره مخلوط کنید و کف قالب ریخته و خوب منسجم کنید.
  4. خامه صبحانه جایگزین خامه قنادی است در این صورت خامه را به همراه پنیر با همزن زده.
  5. می توانید از ژلاتین نیز استفاده کنید.
  6. اگر قالب کمربندی نداشتید در ظرف مورد نظر سلفون یا نایلون بکشید.

همچنین ببینید

از
5
دیدگاه