طرز تهیه چیز کیک پسته ای شیک و مجلسی بدون فر

طرز تهیه چیز کیک پسته

 

چیز کیک ها در طعم ها و مزه های مختلفی تهیه می شوند و شما می توانید این بار چیز کیک پسته با طعم و مزه عالی را در خانه تهیه کنید که خیلی برای مهمانی ها و مجالس گزینه خوبی می باشد. شما نیاز به خیلی مقدار پسته ندارید و به دلخواه می توانید با بیسکویت پتی بور یا ساقه طلایی این دسر خوش طعم را آماده کنید. شما می توانید چیز کیک را به صورت گرد یا مستطیل تهیه کنید و برش بزنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه چیز کیک پسته را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه چیز کیک نسکافه ای

 

مواد لازم

بیسکویت ساقه طلایی۳۰۰ گرم
کره۱۰۰ گرم
بادام هندی و بادام درختیاز هر کدام ۱ مشت
پنیر خامه ای۴۰۰ گرم
خامه۲۰۰ گرم
پودر قند یا شکر۴ ق غذا خوری
شیر۱/۲ لیوان
ژلاتین۲ ق غذا خوری
پسته پودر شده۶۰ گرم
رنگ خوراکی سبزچند قطره

 

همچنین ببینید: طرز تهیه چیز کیک تمشک

 

طرز تهیه چیز کیک پسته

مرحله اول: تهیه لایه بیسکویتی

برای تهیه این چیز کیک شما می توانید از بیسکویت پتی بور یا ساقه طلایی استفاده کنید. بیسکویت را داخل غذاساز یا هاون ریخته و خوب بزنید تا پودری شود و بعد با کره ذوب شده مخلوط کنید و هم بزنید و یک قالب کمربندی یا ساده بردارید و کف آن نایلون انداخته و مواد را داخل قالب ریخته و با گوشت کوب خوب فشرده کنید و برای نیم ساعت در یخجال قرار دهید.

مرحله دوم: بن ماری کردن ژلاتین

در ادامه باید شیر را داخل یک کاسه ریخته و ژلاتنن را اضافه کنید و هم بزنید تا اسفنجی شود و بعد روی بخار کتری قرار دهید و هم بزنید تا ژلاتین ذوب شود یا می توانید برای ۱ دقیقه داخل ماکروفر قرار دهید تا بن ماری شود.

مرحله سوم: تهیه لایه پنیری

در ادامه باید پنیر خامه ای و شکر را باهم مخلوط کنید و هم بزنید و بعد خامه و ژلاتین را نیز اضافه کنید و در حد مخلوط شود و هم بزنید حالا بادی پودر پسته را که از قبل آماده کردید به همراه کمی رنگ خوراکی به مواد اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه چیز کیک پسته

در ادامه باید قالب را از یخچال خارج کنید و لایه پنیری را روی آن بریزید و به دلخواه از پسته و بادام درختی روی آن قرار دهید و برای ۶ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و بعد از قالب خارج کنید و برش بزنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه چیز کیک یخچالی فوری

 

فوت و فن های دستور تهیه چیز کیک پسنه

  1. رنگ خوراکی برای زیبایی لایه پنیری اضافه شده است و می توانید حذف کنید.
  2. می توانید مقدار پسته را به دلخواه کم و زیاد کنید.
  3. از پنیر خامه ای کم نمک یا ماسکارپونه استفاده کنید.
  4. قبل از برش نیم ساعت در دمای محیط قرار دهید تا کراست نرم شود و بعد برش بزنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه چیز کیک انار

 

از
1
دیدگاه