طرز تهیه چیز کیک نارگیلی عالی و مجلسی بدون فر با پایه بیسکویت

طرز تهیه چیز کیک نارگیلی

 

یکی از دسر های بسیار خوشمزه و لذیذ است برای علاقه مندان به طعم و مزه نارگیل که مزه نارگیل در این چیز کیک غالب می باشد. این دسر را می توانید خیلی سریع و آسان تهیه کنید به ویژه پیشنهاد خوبی برای مهمانی ها می باشد که در کنار غذای اصلی یک دسر فوق العاده هم سرو کنید و همه از طعم بی نظیر این چیز کیک لذت ببرند. امروز قصد داریم طرز تهیه چیز کیک نارگیلی را به شما در پارسی دی آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

بیسکوییت ساقه طلایی یا پتی بور۱ بسته
پنیر خامه ای یا ماسکار پونه۱۰۰ گرم
خامه صبحانه یا خامه فرم گرفته۱۰۰ گرم
پودر نارگیل۲ ق غذا خوری
پودر ژلاتین۲ ق غذا خوری
کره۵۰ گرم

طرز تهیه مینی چیز کیک ساده و تک نفره با بیسکویت بدون فر

طرز تهیه چیز کیک نارگیلی بدون فر با کراست بیسکویت

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا بیسکویت ها را در ظرفی پودر کنید. کره را با شعله ملایم ذوب کنید. اگر از خامه صبحانه استفاده می کنید، خامه را داخل ظرف بریزید و به آن ۲ قاشق غذا خوری پودر قند اضافه کنید و هم بزنید تا  مخلوط و یکدست شود. سپس خامه را با پنیر مخلوط کنید و هم بزنید تا مواد باهم ترکیب شوند. سپس بعد اینکه مواد ترکیب شد و بعد ۲ دقیقه هم زدن مداوم پودر نارگیل را به مخلوط اضافه کنید. مواد را کنار بگذارید تا با ژلاتین مخلوط کنید.

مرحله دوم: درست کردن کیک

بیسکوییت های از قبل پودر شده را با کره ذوب شده مخلوط کنید تا مواد منسجم شود. سپس آن را داخل قالب کمربندی بریزید و با زیر لیوان یا پشت قاشق فشار دهید تا بیسکویت ها منسجم شوند و سطح صافی به وجود آید. قالب را به مدت ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مواد سفت شود و فرم بگیرد.

مرحله سوم: آماده سازی مواد چیز کیک

برای آماده کردن ژلاتین اول کتری را روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب جوش بیاید. نصف استکان آب سرد را پر کنید و پودر ژلاتین را روی آب بپاچید و با همزن دستی هم بزنید. بعد از ۵ دقیقه روی بخار آب جوش بگذارید تا ژلاتین ذوب و کاملا مایع شفاف شود. سپس ژلاتین را از روی کتری بردارید و اجازه دهید تا کاملا خنک شود.سپس ژلاتین را به مواد از قبل آماده شده بریزید و هم بزنید. بعد از خنک شدن ژلاتین و مخلوط کردن آن با مواد، قالب را از یخچال خارج کنید و مواد آماده شده را روی بیسکوییت ها یا کیک داخل قالب بریزید. قالب را به مدت ۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مواد خودش را بگیرد.

مرحله چهارم: سرو چیز کیک نارگیلی

بعد از مدت ۲ ساعت قالب را از یخچال خارج کنید و قالب کمری را باز کنید و چیز کیک را خارج کنید. سپس چیز کیک را داخل ظرف مناسب قرار دهید و با یک چاقوی تیز و تمیز چیز کیک های آماده شده را به صورت مثلثی برش دهید و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه چیز کیک نارگیلی

  1. می توانید برای روی چیز کیک از روکش کاکائویی یا خامه قنادی فرم گرفته استفاده کنید.
  2. اگر دوست ندارید که پنیر شور باشد بهتر است از پنیر ماسکارپونه استفاده کنید.
  3. می توانید برای روی چیز کیک مقداری پودر نارگیل را تفت دهید و مقداری که کاراملی شد شعله را خاموش کنید و آن را روی چیز کیک بریزید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه