طرز تهیه چیز کیک موزی خوشمزه، ساده و مجلسی با پایه بیسکویت

طرز تهیه چیز کیک موزی

 

یکی از دسر های خوشمزه و محبوب در سراسر دنیا می باشند جالب است بدانید در یونان قدیم از چیز کیک به عنوان منبع انرژی استفاده می شده و شواهدی وجود دارد که در ۷۷۶ سال قبل از میلاد ورزشکاران برای نیرو گرفتن از چیز کیک استفاده می کردند، تهیه چیز کیک در منزل بسیار آسان است و به دو روش با فر و یخچالی تهیه می شود. در آموزش امروز از روش دوم یعنی چیز کیک موزی یخچالی را به شما آموزش می دهیم تا اگر در منزل فر در دسترس نداشتید نگران نباشید زیرا امروز ما در پارسی دی چیز کیک یخچالی بسیار راحت را به شما یاد می دهیم با ما همراه باشید.

مواد لازم 

بیسکویت پتی بور یا ساقه طلایی۱ بسته
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
پودر قند۱۰۰ گرم
ژله موزی۱ بسته
ژلاتین۲ ق غذا خوری
کره۵۰ گرم
پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه ای۴۰۰ گرم
موز۲ عدد
وانیل۱ پنس
آب سرد۱/۴ پیمانه

طرز تهیه چیز کیک موزی

مرحله اول : تهیه کراست

ابتدا بیسکویت ها را با کمک آسیاب پودر کنید سپس کره را ذوب کرده و با بیسکویت ها حسابی مخلوط کنید. کف قالب کمربندی به قطر ۱۸ سانت را کیسه فریرز بگذارید و کمر قالب را ببندید سپس مخلوط بیسکوییت را ته قالب ریخته و به کمک گوشت کوب یا لیوان خوب فشرده کنید تا منسجم شود سپس آن را بمدت نیم ساعت در یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد.

مرحله دوم : تهیه پنیر چیز کیک

آب را داخل کاسه ای ریخته و ژلاتین را روی آن می پاشیم تا حالت اسفنجی پیدا کنند سپس روی حرارت بخار آب قرار داده تا بن ماری شود و ژلاتین حل شود.

موز را به همراه کمی آبلیمو پوره کنید ( آبلیمو باعث می شود موز سیاه نشود).

در کاسه ای پنیر خامه ای و شکر و خامه صبحانه را مخلوط و بمدت ۲ دقیقه با همزن خوب بزنید سپس مخلوط ژلاتین و پوره موز را بهش اضافه کنید، قالب کمربندی را از یخچال خارج و لایه پنیری را روی آن بریزید و بمدت ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرید.

مرحله سوم : ژله رویه چیز کیک

ژله موز را با ۱.۵ لیوان آبجوش مخلوط می کنید و بمدت ۳۰ ثانیه در مایکرویو و یا به حالت بن ماری ذوب کنید سپس بعد از اینکه کمی از حرارت افتاد ۱/۲ ژله را روی لایه پنیری ریخته و در یخچال می گذاریم تا نیم بند شود و بعد از اینکه مانند سفیده تخم مرغ نیم بند شد موز های حلقه شده را روی آن می چینیم و باقی مانده ژله را ریخته و در یخچال قرار می دهیم تا چیز کیک ببندد. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه چیز کیک یخچالی

  1. می توانید مواد را دو برابر کنید و در قالب بزرگتر تهیه کنید.
  2. اگر قالب کمربندی نداشتید داخل ظرف مورد نظرتون دو کیسه فریزر یا سلفون بکشیده به طوری که کیسه فریرز را از ظرف بیرون بیارید تا مانند دسته برای در آوردن چیز کیک به شما کمک کند.
  3. نیم ساعت مانده به سرو، چیز کیک را از یخچال خارج کنید تا کراست نرم شود و تمیز برش بخورد.

همچنین ببینید

طرز تهیه چیز کیک موزی خوشمزه، ساده و مجلسی با پایه بیسکویت
5 (100%) 15 votes