طرز تهیه چیز کیک نیویورکی اصل در فر با ساقه طلایی حرفه ای و خوشمزه

طرز تهیه چیز کیک نیویورکی

 

چیز کیک ها انواع و اقسام بسیار مختلفی دارد و شما می توانید در طعم های مختلفی می توانید چیز کیک ها را تهیه کنید. این بار قرار است چیز کیک نیویورکی را به شما یاد دهیم فرق چیزکیک نیویوریکی با سن باستین مواد میانی است و بدون فر تهیه می شود و شما می توانید با بیسکویت ساقه طلایی یا پتی بور تهیه می شود. چیز کیک نیویورکی در دهه ۱۹۲۰ در آمریکا در ابتدا تهیه شد و بعد ها در کل دنیا به دلیل خوشمزگی و سادگی محبوب شد و امروزه تبدیل به یک چیز کیک کافه ای شده است. امروز در پارسی دی طرز تهیه چیزکیک نیویورکی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

ساقه طلایی۱.۵ بسته
کره۷۰ گرم
شیر۳ ق غذا خوری
پنیر ماسکارپونه۳۰۰ گرم
شکر۳ ق غذا خوری
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
وانیلنوک ف چای خوری
آرد۱ ق غذا خوری
نشاسته ذرت۲ ق غذا خوری

طرز تهیه چیز کیک نیویورکی

مرحله اول: تهیه کراست بیسکویتی

ابتدا باید بیسکویت مورد نظر را پودر کنید برای این کار، بیسکویت را داخل ۱۲۳ یا غذاساز ریخته و پودری کنید و یا می توانید داخل نایلون ضخیم بریزید و با گوشتکوب خوب بکوبید تا پودری شود و بعد به همراه کره ذوب شده و شیر خوب مخلوط کنید و هم بزنید. کف قالب کمربندی ۲۲ سانتی کاغذ روغنی انداخته و کراست بیسکویت را بریزید و با ته یک استکان مواد را صاف کنید و برای نیم ساعت در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد.

مرحله دوم: مخلوط کردن پنیر

داخل یک ظرف پنیر ماسکاپونه را به همراه شکر با همزن برقی بزنید تا کمی مخلوط شود و بعد خامه را اضافه کنید و هم بزنید و در ادامه تخم مرغ و وانیل را نیز به مواد اضافه کنید و هم بزنید سپس آرد و نشاسته ذرت را نیز اضافه کنید و هم بزنید و بعد قالب را از یخچال خارج کنید و کراست تهیه شده را روی مواد بریزید.

مرحله سوم: پخت چیزکیک نیویورکی

دور قالب رو هم فایل آلومینیومی بپیچید و داخل سینی فر که کمی آب بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت نیم ساعت با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا چیز کیک پخته شود و صبر کنید تا کاملا خنک شود بهتر است برای ۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سفت و خودش را بگیرد و بعد کمر قالب باز کنید و چیز کیک را داخل سینی قرار دهید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت چیز کیک نیویورکی

  1. چیز کیک ابتدا داخل فر پف می کند، .وقتی فر خاموش شد بعد گذشت یک ساعت پفش میخوابد که نگران نباشید طبیعی است و باید اینطور باشد.
  2. وقتی از فر خارج کردید ممکن است کمی شل باشه آن نیز طبیعی است و داخل یخچال سفت می شود.
  3. اگر دوست دارید سطح چیزکیکتون خیلی قهوه ای شود در آخر کمی گریل را روشن کنید.
  4. می توانید از انواع میوه برای تزیین استفاده کنید.
  5. دقت کنید آب باید تا نصف قالب داخل آب جوش باشد.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه