طرز تهیه چیز کیک قهوه و شکلات یخچالی حرفه ای و خوشمزه به روش قنادی

دستور تهیه چیز کیک قهوه

طرز تهیه چیز کیک قهوه

 

چیز کیک قهوه با طعم شکلات یکی از چیز کیک های بسیار خوشمزه و ساده می باشد. چیز کیک قهوه برای کسانی که طعم و مزه قهوه را دوست دارند گزینه بسیار خوبی می باشد و شما می توانید به دلخواه از بیسکویت پتی بور یا بیسکویت اورئو استفاده کنید و برای مهمانی یا پذیرایی یک چیز کیک قهوه خوشمزه تهیه کنید. شما می توانید از قالب های مختلف برای تهیه این چیز کیک استفاده کنید که قالب کمربندی گزینه بسیار خوبی می باشد و اگر در دسترس ندارید می توانید از قالب پیرکس یا رینگ استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه چیز کیک قهوه و شکلات یخچالی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک قهوه و شکلات

  • بیسکویت اورئو ۲۰۰ گرم یا بیسکویت پتی بور
  • کره ۷۰ گرم
  • خامه قنادی ۳۰۰ گرم
  • پنیر خامه ای ۵۰۰ گرم
  • پودر شکر ۵ ق غذا خوری
  • شکلات تخته ای ۱۵۰ گرم
  • قهوه دم کرده ۸۰ گرم
  • ژلاتین ۲۰ گرم

طرز تهیه چیز کیک قهوه یخچالی خوشمزه با طعم شکلات

مرحله اول: کراست بیسکویتی

طرز تهیه چیز کیک لیمویی یخچالی 

مرحله اول: تهیه کراست بیسکویتی

ابتدا باید بیسکویت مورد نظر را پورد کنید، برای این کار بیسکویت را داخل غذاساز یا داخل نایلون ضخیم ریخته و بکوبید تا له و پودر شود. کره را ذوب کنید و به همراه بیسکویت خرد شده مخلوط کنید و داخل قالب مورد نظر بریزید و با کف لیوان خوب بکوبید و خوب فیکس کنید و برای ۳۰ دقیقه قالب در یخچال قرار دهید.

مرحله دوم: آماده سازی قهوه

در ادامه باید قهوه را آماده کنید شما می توانید قهوه را به صورت ترک آماده کنید و یا از قهوه فوری یا اسپرسو استفاده کنید و بگذارید کنار تا خنک شود. بجای قهوه می توانید ۱ ق نسکافه در ۸۰ گرم آب جوش حل کنید. وقتی قهوه خنک شد باید ژلاتین را حذف کنید.

مرحله دوم: تهیه کراست پنیری

ژلاتین را هم بزنید و بعد بن ماری کنید و روی بخار کتری قرار د هید تا ژلاتین شفاف شود. خامه قنادی را از قبل داخل دمای محیط قرار تا نیمه یخی شود و بعد خامه قنادی را فرم بگیرد و بعد پنیر خامه را اضافه کنید و بعد شکر و خوب مواد را هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم: تهیه چیز کیک قهوه

در ادامه شکلات خرد شده را روی بخار کتری قرار دهید تا بن ماری شود و صبر کنید تا کمی خنک شود و بعد به همراه ژلاتین به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود. بعد قالب از یخچال خارج کنید و مواد پنیری را اضافه کنید برای ۶ ساعت در یخچال قرار دهید. بعد از ۶ ساعت از یخچال خارج کنید و دور تا دور قالب را آزاد کنید و داخل دیس قرار دهید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه چیز کیک قهوه یخچالی بدون به روش قنادی

  1. می توانید از بیسکویت کرمدار اورئو استفاده کنید.
  2. می توانید از خامه صبحانه استفاده کنید.
  3. می توانید برای روی چیز کیک مقداری شکلات و خامه را مخلوط کنید و با ماسوره روی چیز کیک گل بزنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه