طرز تهیه چیز کیک نارنگی مجلسی و ساده با پایه بیسکویت و بدون فر

طرز تهیه چیزکیک نارنگی

 

یکی از دسر های خوشمزه و لذیذ می باشد. همان طور که از اسم این دسر مشخص است چیز کیک از یک لایه پنیر تازه و سبک تشکیل می شود و لایه اول آن را می توانید بر پایه کیک یا بیسکویت فشرده شده استفاده کرد. چیز کیک نارنگی علاوه بر این دو تا لایه اصلی دارای نارنگی های خرد شده هم می باشد و طعم و عطر نارنگی در این دسر غالب است. چیز کیک یا کیک پنیر می تواند در فر آماده یا در یخچال آماده شود. یکی از آسان ترین و سریع ترین روش آن دستور این دسر فوق العاده داخل یخچال می باشد. اولین کسی که به فکر آماده سازی کیک پنیر کرده یک پزشک یونانی بود که کتابی در مورد هنر ساخت کیک پنیر نوشته است. ترکیب کیک پنیر با نارنگی بسیار جذاب می شود. امروز قصد داریم در پارسی دی طرز تهیه چیز کیک نارنگی را به شما آموزش دهید. با ما همراه باشید.

مواد لازم

آب سرد۱/۲ پیمانه
پودر ژلاتین۲ ق غذا خوری
بیسکویت پتی پور۲ بسته
خامه صبحانه۱ بسته
پنیر خامه ای۱ بسته
پودر قند۶ ق غذا خوری
وانیلنوک ق غذا خوری
کره ذوب شده۱۵۰ گرم

مواد لازم برای تهیه لایه نارنگی

آب سرد۱ پیمانه
آب نارنگی۱ پیمانه
شکر۳ ق غذا خوری
ژلاتین آلورا۱ بسته
پودر ژلاتین۲ ق غذا خوری

طرز تهیه چیز کیک نارنگی

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا بیسکویت های پتی بور را داخل بسته بندی خودش با کمک گوشت کوب له کنید. می توانید بیسکویت ها را در ظرفی خرد کنید و داخل غذاساز بریزید تا پوره شود. کتری را روی شعله قرار دهید تا آب جوش شود. نارنگی ها را بشورید و پوست بگیرید و روی تخته برش خرد کنید و داخل آبمیوه گیری قرار دهید تا آب نارنگی ها گرفته شود. سپس یک عدد نارنگی را روی تخته برش به صورت ورقه ای خرد کنید. کره را روی حرارت ملایم قرار دهید تا ذوب شود.

مرحله دوم: آماده سازی بیسکوییت

داخل کاسه ای بیسکویت های خرد شده را به همراه کره ذوب شده بریزید و آن ها را با هم مخلوط کنید و هم بزنید. سپس بیسکویت را داخل قالب کمربندی یا داخل رینگی که دور تا دور آن طلق باشد. سپس با کمک یک گوشت کوب سطح روی بیسکویت را صاف کنید تا یکدست شود و فشرده شود. سپس به مدت ۳۰ تا ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سفت و منسجم شود.

مرحله سوم: آماده سازی لایه پنیری

در کاسه ای ژلاتین را به همراه آب سرد بریزید و کمی هم بزنید و روی حرارت کتری قرار دهید و هم بزنید و ژلاتین را هم بزنید تا ذرات ژلاتین حل شود تا مایه شفاف و یکدست به وجود بیاید. در کاسه ای خامه و وانیل بریزید و با همزن برقی خیلی خوب هم بزنید و بعد پنیر خامه را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند. سپس پودر قند را اضافه کنید و با هم هم بزنید تا مخلوط شوند سپس ژلاتین از قبل آماده شده و شفاف شده را به مواد اضافه کنید و مقداری هم بزنید. سپس قالب را از یخچال خارج کنید و مواد مخلوط شده را به قسمت بیسکویتی اضافه کنید و با پشت قاشق سطح روی مواد را صاف و یکدست کنید و مدت ۳۰ دقیقه قالب را داخل یخچال قرار دهید.

مرحله چهارم: آماده سازی لایه نارنگی

آب نارنگی  را به همراه شکر داخل قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر با آب نارنگی مخلوط و یکدست و شفاف شود. سپس در کاسه ای مناسب ژلاتین را به همراه آب مخلوط کنید و روی حرارت کتری قرار دهید تا پودر ژلاتین کاملا حل شود و یکدست شود. سپس بعد از آماده شدن ژلاتین آن را به داخل آب نارنگی و شکر حل شده اضافه کنید و اجازه دهید مواد خنک شود. بعد از ۳۰ دقیقه یا بیشتر که مواد پنیری خودش را گرفت از یخچال خارج کنید و مواد آماده شده را روی مواد پنیری داخل قالب بریزید و به مدت ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا ژلاتین خودش را بگیرد.

مرحله پنجم: آماده سازی لایه آخر و سرو آن

پودر آلورا را به همراه یک پیمانه آب ولرم داخل کاسه ای بریزید و هم بزنید سپس روی کتری قرار دهید تا ذرات ژلاتین با حرارت حل شود و یکدست و صاف شود. قالب را بعد از ۱ ساعت از یخچال خارج کنید و سپس نارنگی های ورقه ای را داخل قالب به صورت مرتب قرار دهید و بعد ژلاتین آلوورا آماده شده را روی نارنگی ها بریزید و به آرامی داخل یخچال به مدت ۱ ساعت قرار دهید تا مواد خودش را بگیرد. بعد این مدت قالب را از یخچال خارج کنید و چیز کیک را از قالب خارج کنید. چیز کیک نارنگی آماده است. نوش جان.

نکات کلیدی برای تهیه چیز کیک نارنگی

  1. می توانید از هر میوه ای روی دسر برای تزئین استفاده کنید.
  2. می توانید لایه آخر را از دستور حذف کنید.
  3. می توانید این دسر را از روز قبل برای مهمانی آماده کنید و داخل یخچال قرار دهید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه