خواص و مضرات وانیل ، 22 خاصیت وانیل برای درمان بیماری ها و سلامتی بدن

خواص وانیل

خواص وانیل , مضرات و عوارض وانیل , خاصیت ها و زیان های وانیل , o hw hkdg

خواص و مضرات وانیل

وانیل یا ورق قَماری یک میوه گیاهی محسوب می شود که این گیاه از جنگل های مرطوب قاره آمریکا می روید. نکته جالب در مورد وانیل این است که وانیل پس از ادویه زعفران به عنوان دومین ادویه گران قیمت جهان می باشد.

وانیل گیاه پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند ، به همین جهت خلاصه ای از خواص وانیل را برایتان جمع آوری کرده ایم. برای شناخت بیشتر مهم ترین خواص وانیل در ادامه با پارسی دی همراه باشید.

خواص وانیل

کمک به رشد موهای سر

شما می توانید از ترکیب وانیل و روغن جوجوبا به رشد موهای خود کمک کنید. این ترکیب باعث نرم و حجیم شدن و همچنین درخشان شدن مو کمک می کند. گردش خون در پوست سر را افزایش می دهد.

کاهش و درمان تب

شما برای درمان تب کودکان می توانید عصاره وانیل را با یک قاشق چایخوری آب گرم ترکیب کنید و به کودک بدهید. این کار باعث می شود تا تب کاهش پیدا کند.

خواص ضد باکتریایی

وانیل دارای خاصیت ضد باکتری می باشد ، روغن وانیل از رشد باکتری ها جلوگیری کرده و یک محصول ضدباکتری محسوب می شود. نوشیدنی های وانیلی باعث می شود تا بدن در برابر باکتری های خطرناک محافظ شود.

جذابیت و زیبایی موهای سر

اگر می خواهید موهای زیبایی داشته باشید می توانید از راهی های طبیعی استفاده کنید. استفاده از روغن های معطر برای موها قابل استفاده می باشد. شما می توانید با ترکیب وانیل با روغن بادام و روغن جوجوبا سلامت موهای خود را افزایش دهید. اگر به دنبال موهای صاف و نرم هستید بهتر است از وانیل استفاده کنید.

درمان سوختگی و زخم

وانیل و عصاره آن دارای مواد مغذی می باشد که یک عامل ضد التهاب محسوب می شود. به همین دلیل شما می توانید برای درمان زخم ها از وانیل استفاده کنید. عصاره وانیل باعث تسکین درد و زخم می شود و برای درمان سوختگی می توان از وانیل استفاده نمود.

خاصیت ضد التهابی

وانیل یک منبع عالی از آنتی اکسیدان می باشد ، خاصیت ضد التهابی وانیل برای بدن مفید می باشد. عصاره وانیل دارای مواد مغذی می باشد که باعث حفظ سلامت بدن می شود. خواص ضد التهابی وانیل باعث می شود

تا از بروز بیماری های مختلف نظیر سرطان جلوگیری شود. عصاره وانیل باعث جلوگیری از بیماری های کبدی می شود. برای کاهش التهاب ماهیچه از روغن وانیل استفاده کنید. این روغن باعث کاهش التهاب بدن می شود.

پیشگیری از چین و چروک و جوانسازی پوست

اگر می خواهید از پیری زودرس پوست خود جلوگیری کنید باید راه های درست و طبیعی درمان را انتخاب کنید. مصرف عصاره وانیل به دلیل داشتن مواد مغذی زیاد برای این امر مناسب است. عصاره وانیل دارای آنتی اکسیدان های زیادی می باشد که از پیری جلوگیری می کند. آنتی اکسیدان موجود از رادیکال های آزاد جلوگیری کرده و از چین و چروک پوست پیشگیری می کند.

بهبود سرفه و سرماخوردگی

عصاره وانیل مانند یک ضد التهاب عمل کرده و برای درمان مشکلات تنفسی مانند سرفه و سرماخوردگی موثر است. شما می توانید برای درمان بیماری های باکتریایی مختلف از وانیل استفاده کنید.

خواص ضد سرطانی

عصاره وانیل یک نوشیدنی عالی ضد سرطان می باشد. شما می توانید برای جلوگیری از رشد سلول های وانیل از وانیل استفاده کنید.

درمان جوش و آکنه

یکی از دلایل مهمی که باعث ایجاد جوش و آکنه روی پوست می شود باکتری های پوستی هستند. یکی از خواص وانیل خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی آن می باشد که می تواند باکتری های پوستی را از بین ببرد.

با از بین رفتن باکتری های پسوتی التهابات صورت به طور چشم گیری کمتر می شوند ضمن اینکه ماسک طبیعی حاوی وانیل علاوه بر اینکه باعث می شود جوش های صورت و آکنه سریعتر درمان شوند برای پاکسازی جای جوش روی پوست نیز موثر است.

سلامت قلب

عصاره وانیل برای بهبود سیستم عملکرد قلبی موثر است. وانیلین یک ماده می باشد که باعث کاهش کلسترول خون شده و با بیماری های قلبی در ارتباط است. عصاره وانیل با داشتن این ماده مغذی برای جلوگیری از سکته های قلبی و التهاب در عروق موثر است.

کاهش کلسترول بدن

عصاره وانیل به دلیل خواصی که دارد باعث کاهش کلسترول بدن می شود. هنوز این مسئله به صورت علمی و کامل ثابت نشده است.

زیبایی و سلامت پوست

خیلی از محصولاتی که در بحث سلامت پوست و زیبایی می باشد از وانیل استفاده می کنند. شما می توانید خودتان به صورت طبیعی از وانیل برای سلامت پوست استفاده کنید. وانیل دارای بوی خوب می باشد و باعث افزایش سلامت و زیبایی پوست می شود. ویتامین های گروه ب و اسید پانتوتنیک موجود در وانیل باعث حفظ سلامت پوست می شود.

آنتی اکسیدان های موجود در وانیل برای حفظ سلامت پوست شما و جلوگیری از سمی شدن پوست موثر است. شما می توانید روغن وانیل را با آب لیمو ترکیب کنید و به عنوان ماسک از آن استفاده کنید. برای حفظ رطوبت پوست به صورت منظم یک الی دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید

تقویت و سلامت دندان ها

اگر می خواهید سلامت دندان های خود را حفظ کنید بهتر است از عصاره وانیل استفاده کنید که طعم و بوی خوبی دارد ، برای افزایش سلامت دندان می توان از وانیل کمک گرفت. وانیل و عصاره آن مانند مسکن درد عمل کرده و باعث جلوگیری از دندان درد و عفونت می شود.

کاهش وزن و لاغری

عصاره وانیل به دلیل داشتن مواد معدنی و مواد مغذی در رژیم غذایی می تواند باعث کاهش وزن شود. شما در رژیم کاهش وزن خود سعی کنید از موادی استفاده کنید که دارای فیبر باشد ، خوردن سبزی جات و میوه جات توصیه می شود. وانیل و عصاره آن نیز برای کاهش وزن موثر می باشد.

تقویت قوای جنسی

وانیل از گذشته ها به عنوان یک ماده تقویت کننده میل جنسی استفاده می شده است. وانیل باعث افزایش میل جنسی شده و باعث زیاد شدن سطح تستوسترون بدن می شود. رایحه وانیل عالی می باشد. عصاره وانیل سرشار از مواد مغذی می باشد که به سلامت افراد کمک می کند. اگر می خواهید قوای جنسی خود را تقویت کنید بهتر است از وانیل کمک بگیرید.

سلامت دستگاه گوارش

عصاره وانیل باعث کاهش حالت تهوع می شود. اگر می خواهید دستگاه گوارش مناسبی داشته باشید بهتر است از عصاره وانیل استفاده کنید. برای جلوگیری از تهوع و استفراغ و ناراحتی معده از درمان سنتی دمنوش لوبیای وانیل استفاده کنید. این دمنوش گیاهی برای کاهش التهابات روده و اسهال موثر است.

درمان طبیعی سرفه

برای درمان سرفه می توان از روش های خانگی استفاده نمود. شما می توانید از وانیل برای درمان سرفه استفاده کنید. عصاره وانیل به دلیل خواصی که دارد می تواند برای درمان سرفه بسیار موثر باشد.

بهبود مشکلات قاعدگی

زنان همیشه با مشکلات قاعدگی دست و پنجه نرم می کنند. بهم خوردن سیکل قاعدگی در آنها باعث می شود که هورمون ها تغییرات مختلفی داشته باشند. برای اینکه بتوانید مشکلات قاعدگی را درمان کنید از وانیل استفاده کنید.

درمان تهوع و استفراغ

شما برای کاهش تهوع می توانید چند قطره وانیل را به یک لیوان آب اضافه کنید. بوی وانیل باعث آرام شدن معده شده و از تهوع جلوگیری می کند.

مضرات وانیل

مصرف با دوز بالا

هنوز به صورت کلی عوارض وانیل ثابت نشده است اما باید به یاد داشته باشید که اگر از بیماری خاصی رنج می برید بهتر است قبل از مصرف زیاد وانیل با پزشک خود مشورت کنید.

حساسیت پوست

وانیل به طور کلی حساسیت های پوستی ایجاد نمی کند اما برای اطمینان بیشتر قبل از استفاده موضعی از وانیل ( ماسک های طبیعی حاوی وانیل ) حتما تست حساسیت پوست را انجام دهید تا از مشکلات احتمالی بعدی جلوگیری کنید.

برای تست حساسیت کافیست مقداری از ماسکی که برای پوست تهیه کرده اید را به مدت حداقل ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید سپس آنرا بشویید. اگر با گذشت ۲۴ ساعت هیچگونه حساسیت پوستی مشاهده نکردید می توانید با خیال راحت از وانیل به صورت موضعی استفاده کنید.

همچنین ببینید