طرز تهیه چیز کیک یخچالی خوشمزه با ژله مرحله به مرحله

طرز تهیه چیز کیک یخچالی

آماده سازی یک چیز کیک یخچالی خوشمزه به روش قنادی ها برای خانواده خیلی دلچسب است. کیک پنیر یا همان چیز کیک بسیار پرطرفدار می باشد. در کل باید به این نکته اشاره کرد که چیز کیک ها به دو دسته تقسیم می شوند: کیک های یخچالی که پایه آنها بیسکوئیت است و چیز کیک یخچالی که پایه آنها با کیک اسفنجی می باشد. خوب است بدانید تهیه چیز کیک به هر دو روش اصلا کار مشکلی نمی باشد و فقط کمی زمان لازم است تا یک چیز کیک متفاوت تهیه بفرمائید. پارسی دی برای شما عزیزان آموزش چیز کیک پایه به همراه کیک اسفنجی را در نظر گرفته است و شما میتوانید از هر نوع سس یا شکلات و میوه را در لایه ی پنیری کیک استفاده کنید. برای مطالعه مفصل طرز تهیه هر کدام از چیز کیک ها می توانید به سایت پارسی دی مراجعه فرمائید. پس با ما در پارسی دی همراه  باشید برای طرز تهیه چیز کیک پنیری.

مواد لازم

کیک اسفنجی ساده یا کاکائویی۱ عدد
کره۱۰۰ گرم
پودر ژلاتین۱ قاشق غذا خوری
آب جوش۱ لیوان
پنیر خامه ای۱ بسته کوچک
شکر۱ لیوان
خامه صبحانه۱ پاکت
وانیل۱ قاشق چای خوری
بستنی وانیلی۱ بسته

طرز تهیه و آماده سازی چیز کیک یخچالی

مرحله اول: آماده سازی ژلاتین

ابتدا پودر ژلاتین،شکر و وانیا را به همراه آب جوش داخل یک ظرف مناسب بریزید و بر روی حرارت غیر مستقیم بگذارید. زمان دهید تا مواد در آب جوش به خوبی حل شود. از روی حرارت غیر مستقیم برداشته و کنار بگذارید.

مرحله دوم: آماده سازی مواد خامه ای

پنیر جامه ای را به همراه پنیر خامه ای  را در یک ظرف ریخته و با کمک همزن برقی خوب هم بزنید تا کمی فرم بگیرد و به مدت ۱۵ دقیقه داخل یخچال قراردهید.

مرحله سوم: آماده سازی چیز کیک یخجالی

کیک اسفنجی را با مقدار مواد ۳ عدد تخم مرغ، ۱ لیوان آب، ۱ لیوان شکر؛ نصف لیوان روغن، ۱ق.چ بکینگ پودر با هم آماده می کنیم و پس از پخت، کیک را از پهلو برش داده و نصف آن را برداشته و در قالب کمربندی می گذاریم. مایه خامه ای که آماده کرده ایم را از یخچال درآورده و به همراه ژلاتین آماده شده با هم با همزن برقی هم می زنیم تا یکدست شود. سپس مایه چیز کیک را بر روی کیک اسفنجی می ریزیم و با لیسک به طور یکنواخت پخش می کنیم. در یخچال به مدت زمان ۵-۸ ساعت استراحت می دهیم. چیز کیک یخچالی ما آماده شده است می توانید برش های مثلثی بزنید و به همراه بستنی وانیلی سرو کنید.

فوت و فن های دستور تهیه چیزکیک یخچالی

  1. طرز تهیه کیک اسفنجی پایه به صورت مفل در سایت پارسی دی آورده شده است.
  2. در تهیه چیز کیک یخچالی در قسمت پنیری هر افزودنی که در نظر دارید می توانید استفاده فرمائید.
  3. برای زیبائی کار و تنوع می توانید از لای کیکی که برش داده اید  را بر روی لایه پنیری بگذارید.
  4. بعد از اینکه چیز کیک شما آماده شد برای برش دادن از کارد خیس استفاده کنید.

 

همچنین ببینید

از
7
دیدگاه