طرز تهیه کیک زعفرانی با ماست و پف زیاد خوشرنگ و خوش عطر برای 6 نفر

دستور پخت کیک زعفرانی با ماست

طرز تهیه کیک زعفرانی

 

کیک زعفرانی با ماست یکی از کیک های بسیار خوشمزه و خوشرنگ می باشد که شما می توانید این کیک خوشمزه را به راحتی در خانه تهیه کنید. کیک زعفرانی به واسطه استفاده از زعفران رنگ و عطر بی نظیری دارد و شما می توانید این کیک خوشمزه را در انواع قالب ها تهیه کنید. تهیه کیک با ماست می توانید باعث پف خوب و بافت نرم شود. عطر گلاب در این کیک بی نظیر است و حتما برای این که رنگ کیک روشن باشد باید از آرد سفید مخصوص قنادی استفاده کنید و این کیک را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک زعفرانی با ماست را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک زعفرانی با ماست

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • ماست ۱/۲ پیمانه
  • روغن مایع ۲/۳ پیمانه
  • شکر ۱ پیمانه
  • آرد سفید ۲ پیمانه
  • زعفران ۱ الی ۳ ق غذا خوری
  • گلاب ۱/۳ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ و ۱/۴ ق چای خوری
  • وانیل نوک ق چای خوری

طرز تهیه کیک زعفرانی با ماست و پف زیاد با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس مواد را به کمک پیمانه یا یک لیوان اندازه گیری اندازه بزنید. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود. اگر می خواهید بدون فر این کیک را تهیه کنید شعله پخش کن را روی حررات قرار دهید تا گرم شود و برای پخت بدون فر باید فر را به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ گرم کنید.

مرحله دوم: هم زدن مواد

در ادامه باید تخم مرغ و شکر و وانیل را برای ۵ الی ۷ دقیقه با هزمن برقی به مدت ۵ دقیقه هم بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و حتما در حین هم زدن باید دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ گرفته و همه مواد هم بخورند، در ادامه روغن مایع و ماست را به ترتیب اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۱ دقیقه هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه باید زعفران سابیده شده غلیظ را به همراه گلاب اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. آرد و بیکینگ پودر الک شده را باید طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا یکدست شود و اگر آرد گلوله شد باید ۳۰ ثانیه هم بزنید با دور کند همزن برقی بزنید.

مرحله چهارم: پخت کیک زعفرانی با ماست

در ادامه مایه کیک را داخل قالب مورد نظر ریخته و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه خارج شود و بعد کیک را داخل فر از قبل گرم شده به مدت ۴۵ دقیقه با دمای ۱۷۵ درجه قرار دهید تا پخته شود و برای پخت بدون فر نیز باید باید روی قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۱ ساعت زمان دهید تا کیک پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک زعفرانی با ماست و پف زیاد

  1. حتما کیک را از مرکز با خلال دندان چک کنید.
  2. می توانید داخل فر دست ساز نیز این کیک را تهیه کنید.
  3. برای پخت در فر برقی و توستر باید دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه