طرز تهیه چیز کیک پاییزی یخچالی (بدون فر) با کیوی راحت و سریع + عکس مراحل

دستور تهیه چیز کیک پاییزی

طرز تهیه چیز کیک پاییزی

 

چیز کیک پاییزی یکی از دسر های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید به راحتی این چیز کیک را داخل قالب و یا همان کپسول های کاغذی تهیه کنید. برای این که مواد به صورت قالبی باشد باید از یک قالب مافین کمک بگیرید و اگر می خواهید بدون کپسول تهیه کنید می توانید از کاسه های شفاف استفاده کنید و دسر را داخل آن بریزید تا لایه های آن مشخص است. همان طور که مشخص است این دسر با کیوی و یک لایه پنیری تهیه می شود و شما می توانید به دلخواه به مواد پنیری پوره کیوی یا کمی رنگ سبز برای خوشرنگ تر شدن دسر استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه چیز کیک پاییزی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک پاییزی

  • پودر ژلاتین ۱ ق غذا خوری
  • آب سرد ۱/۴ پیمانه
  • پنیر ماسکارپونه ۱۵۰ گرم
  • خامه صبحانه ۱۵۰ کرم
  • پودر قند ۳ ق غذا خوری
  • کره ۵۰ گرم
  • بیسکویت پتی بور ۱ بسته
  • پودر ژله کیوی ۱ بسته
  • آب جوش ۱.۵ پیمانه
  • کیوی ۴ عدد

طرز تهیه چیز کیک پاییزی

مرحله اول : تهیه کراست چیز کیک

برای تهیه کراست بیسکویتی باید بیسکویت را با کمک غذاساز پودر کنید تا له شود و بعد کره را ذوب کنید و به بیسکویت پتی بور اضافه کنید و هم بزنید. حالا باید کسپول های کاغذ را داخل قالب مافین همانند شکل قرار دهید و یا می توانید داخل کاسه این کار را بکنید و با پشت یک کاسه یا لیوان مواد را خوب فشرده کنید و برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله دوم : تهیه لایه پنیری

حالا باید پودر ژلاتین را با آب سرد مخلوط کنید و صبر کنید تا اسفنجی شود و بعد روی بخرا کتری بن ماری کنید. سپس پنیر به دمای رسیدو خامه و پودر قند را باهم داخل یک کاسه ریخته و با همزن برقی بزنید تا یکدست شود و بعد ژلاتین خنک شده را اضافه کنید و هم بزنید. کیوی ها را خرد کنید و به مواد اضافه کنید و هم بزنید. سپس قالب را از یخچال خارج کنید و روی مواد بریزید و در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

مرحله سوم: افزودن ژله

ژله کیوی را به همراه آب جوش خوب مخلوط کنید و روی بخار کتری قرار دهید و بن ماری کنید و تا شفاف و خنک شود و بعد از این که مایه پنیری گرفت باید یک برش حلقه کیوی را روی چیز کیک قرار دهید و بعد ژله را اضافه کنید و دوباره برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و به همین راحتی چیز کیک پاییزی حاضر شده است. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه چیز کیک پاییزی با کیوی و بیسکویت پتی بور

  1. می توانید از خامه قنادی بجای خامه صبحانه استفاده کنید.
  2. پنیر خامه ای باید کم نمک باشد و پنیر ماسکارپونه برای تهیه این دسر عالی است.
  3. می توانید بجای استفاده از کیوی خرد شده است از اسانس و رنگ سبز استفاده کنید.
  4. می توانید بجای لایه بیسکویت از یک کیک شکلاتی استفاده کنید و قالب بزنید و کف ظرف قرار دهید.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه