طرز تهیه کیک پنیر و گردو ساده با طعم و بافت عالی با فر و بدون فر

دستور پخت کیک پنیر و گردو

طرز تهیه کیک پنیر و گردو

 

کیک پنیر و گردو یکی از انواع کیک ها می باشد که شما می توایند به دلخواه در هر قالبی که دوست دارید آن را طبخ کنید. در تهیه این کیک همان طور که از نام کیک پیداست از پنیر خامه ای و گردو خرد شده استفاده شده است که طعم  و مزه آن را دو چندان کرده است. شما می توانید این کیک را همانند دیگر کیک ها با فر و بدون فر در قابلمه به روی گاز تهیه کنید. این کیک به دلیل داشتن پنیر خامه ای بسیار نرم و لطیف است و پف خوبی دارد. همه مواد به پیمانه گفته شده است تا بتوانید به راحتی کیک را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک پنیر و گردو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک پنیر و گردو با پف زیاد

  • آرد ۲۸۰ گرم یا ۲ پیمانه + ۱/۴ پیمانه
  • شکر ۲۲۰ گرم یا ۱ پیمانه سر پر
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • کره ۸۰ گرم
  • بیکینگ پودر ۲ ق چای خوری
  • شیر ۵۰ گرم یا ۱/۴ پیمانه
  • پنیر خامه ای ۲۰۰ گرم
  • گردو ۱/۲ پیمانه
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه کیک پنیر و گردو مجلسی با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شود. سپس همه مواد را به کمک پیمانه یا لیوان فرانسوی یا ترازو اندازه بگیرید. آرد را به همراه بیکینگ پودر مخلوط و سه بار الک کنید تا سبک شود. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید. برای پخت بدون فر نیز یک قابلمه روی حرارت قرار دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن کره و پنیر

ابتدا کره را خرد کنید و به همراه شکر با همزن برقی برای چند دقیقه بزنید تا بوی خامی کره گرفته و رنگ آن کمی روشن شود. در حین هم زدن با لیسک اطراف کاسه را تمیز کنید تا همه کره هم بخورد. سپس پنیر خامه ای کم نمک را اضافه کنید و مجدد مواد را کمی هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک پنیری

در ادامه باید تخم مرغ ها را دانه دانه به مواد اضافه کنید و با افزودن تخم مرغ آخر وانیل را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شود. سپس شیر را افزوده و ۱ دقیقه دیگر مواد را هم بزنید و دور کاسه را دورگیری کنید. مخلوط آرد طی چند مرحله به مواد اضافه کنید و هم بزنید. و در انتها گردو را با کمی آرد مخلوط کنید.

مرحله چهارم: پخت کیک پنیر و گردو با فر و بدون فر

در ادامه یک قالب را انتخاب کنید نصف مایه کیک را ریخته و بعد مخلوط گردو را بریزید و مابقی مایه کیک را اضافه کنید. قالب را در فر از قبل گرم شده به مدت ۵۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید. برای پخت در قابلمه نیز به همین روش عمل کنید و قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید و روی درب قابلمه دمکنی بگذارید و برای ۱ ساعت زمان دهید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک پنیر و گردو

  1. بهتر است از پنیر خامه ای ویلی استفاده کنید.
  2. برای پخت در فرهای برقی و توستر دما را ۱۶۰ تنظیم کنید.
  3. می توانید به دلخواه گردو روی مواد بریزید و یا با کل مایه کیک مخلوط کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه