طرز تهیه چیز کیک شکلاتی با فر، دسر حرفه ای، خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه چیز کیک

یکی از خوشمزه ترین چیز کیک ها می باشد که در انواع چیز کیک ها بسیار محبوب است. تهیه چیز کیک با فر بسیار راحت است، برای تزئین روی چیز کیک می توانید از گاناش یا ورقه طلا خوراکی استفاده کنید. روش درست کردن چیز کیک به دو روش است یکی داخل فر و دیگری داخل یخچال است حتما مواد اولیه را ۱ ساعت قبل از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند و فر خود را بمدت ۱۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ گرم کنید. ما امروز در پارسی دی چیز کیک شکلاتی با فر را به شما آموزش می دهیم با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی

تخم مرغ۱ عدد
شکر۳/۴ پیمانه
آرد۱ و ۱/۴ پیمانه
پودر کاکائو۱/۴ پیمانه
بیکنیگ پودر۱ ق چای خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری
روغن مایع۱/۴ پیمانه
شیر۱ پیمانه

مواد لازم برای تهیه لایه پنیری چیز کیک شکلاتی

خامه قنادی۲۰۰ گرم
پنیر خامه ای یا پنیر ماسکارپونه۲۰۰ گرم
شکلات تخته ای خرد شده۱۰۰ گرم
پودر کاکائو۳ ق غذا خوری
ژلاتین۲ ق غذا خوری
آب۱/۲ پیمانه

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی با فر

مرحله اول : تهیه کیک

تخم مرغ را داخل کاسه همزن شکسته و با شکر و وانیل بمدت ۷ دقیقه با تندترین دور همزن می زنیم تا سبک و سفید رنگ شود سپس روغن و شیر را اضافه کرده و زمانی که هرکدام را اضافه کردید ۱ دقیقه دیگر هم بزنید و در انتها آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را باهم مخلوط و  سه با هم الک کرده و به مخلوط تخم مرغی طی ۳ مرحله اضافه کنید و با لیسک و یا با کند ترین دور همزن برای ۲۰ ثانیه هم بزنید تا مخلوط شود سپس کف قالب کمربندی ۲۰ سانتی را چرب کرده و کاغذ روغنی می اندازیم و مایه کیک را داخلش ریخته و سه بار به سطح کوبیده تا هوای اضافه آن خارج شود سپس داخل فر از قبل گرم شده بمدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه قرار می دهیم.

مرحله دوم : تهیه لایه پنیری چیز کیک

ابتدا خامه قنادی را بمدت ۷ دقیقه بزنید تا فرم بگیرد (بستگی به مارک خامه قنادی شما دارد ممکن است کمی بیشتر یا کمتر طول بکشد) سپس پودر کاکائو و پنیر خامه را اضافه می کنیم و هم می زنیم از قبل شکلات را بن ماری کرده ( حرارت روی بخار آب ) و به مخلوطمون اضافه می کنیم. پودر ژلاتین را با چند ق غذا خوری آب گفته شده در دستور مخلوط تا اسفنجی شود سپس مابقی آب را اضافه می کنیم و روی حرارت غیر مستقیم گذاشته تا ژلاتین شفاف شود سپس به مخلوط خامه مون اضافه می کنیم.

مرحله آخر

اگر سطح کیک گنبدی یا پف دارد از قالب خارج کنید و به کمک چاقو آن را صاف کنید سپس از لایه پنیری روی کیک ریخته و بمدت ۳ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا بببندد سپس سطح آن را با خامه قنادی یا گاناش تزئین کنید.

فوت و فن های دستور پخت چیز کیک شکلاتی با فر

  1. می توانید مقدار خامه قنادی را ۱۰۰ گرم بیشتر ریخته و وقتی با پودر کاکائو مخلوط می کنید ازش بردارید و برای لایه روی چیز کیک استفاده کنید این کار مانع خمیری شدن کیک می شود.
  2. شیرینی گفته شد دستور بسیار متعادل بود اگر دوست داشتید کمی بیشتر کنید.
  3. اگر قالب کمربندی نداشتید دو لایه کیسه فریرز داخل ظرف مورد نظر بریزید.
  4. وقتی چیز کیک را از یخچال خارج کردید دور تا دور قالب را با چاقو نوک تیز آزاد کنید و سپس کمر قالب را باز کرده.

همچنین ببینید

از
40
دیدگاه

  • Negin ۳ سال پیش

    عالی شد ممنون برای دیشب درست کرده بودم همه خوششون اومد

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۳ سال پیش

      نوش جان.

      پاسخ