طرز تهیه چیز کیک نوتلا خوشمزه و مجلسی بدون فر با پایه بیسکویت

طرز تهیه چیز کیک نوتلا

 

یکی از خوشمزه ترین چیز کیک ها می باشد که بصورت یخچالی و با پایه کیک می توانید تهیه کنید. نوتلا به دلیل کمبود شکلات در جنگ جهانی دوم کشف شد و به همین خاطر طرفداران شکلات از ترکیب نوتلا بسیار استقبال کردند و یک روز در تاریخ یعنی پنجم فوریه روز جهانی نوتلا است. امروزه جیووانی فررو شرکت نوتلا را در اختیار دارد. امروز در پارسی دی یکی از خوشمزه ترین چیز کیک های مشهور در دنیا چیز کیک نوتلا را یاد می دهیم با ما همراه باشید.

مواد لازم 

بیسکویت پتی پور کاکائویی۲ بسته
کره۱۰۰ گرم
پنیر خامه ای۴۰۰ گرم
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
نوتلا۲۴۰ گرم
شکر۱۰۰ گرم
پودر ژلاتین۲  ق غذا خوری
آب سرد۱/۲ پیمانه
فندق خرد شده۵۰ گرم
شکلات تلخ۱۰۰ گرم

طرز تهیه چیز کیک نوتلا

مرحله اول : کراست چیز کیک نوتلا

ابتدا بیسکویت و فندوق را داخل آسیاب ریخته و خوب میکس می کنیم اگر آسیاب در دسترس نداشتید از گوشت کوب استفاده کرده بدین صورت که بیسکویت ها را داخل پلاستیک فریرز ریخته و با گوشت کوب خوب له کنید سپس کره را به کمک ماکرویو یا حرارت بن ماری کنید تا ذوب شود سپس با بیسکویت و فندوق مخلوط کرده. در یک قالب کمربندی که مقدار با قلمو چرب کردیم موادی کراست را ریخته و خوب مسنجم می کنیم و برای نیم ساعت داخل یخچال و اگر عجله داشتید برای ۵ رب در فریرز قرار داده تا منسجم شود.

مرحله دوم : تهیه لایه پنیری نوتلا

ژلاتین را روی آب سرد ریخته تا حالت اسفنجی پیدا کند سپس روی حرارت بخار آب گذاشته تا ذارات ژلاتین حل شود سپس ژلاتین را کنار گذاشته تا از داغی بیفتد. خامه صبحانه و شکر و پنیر خامه ای را داخل کاسه ای ریخته و با تند ترین دور همزن برای چند دقیقه خوب میزنیم سپس نوتلا افروده و چند دقیقه دیگر ادامه می دهیم تا مواد باهم یکدست مخلوط شوند در انتها ژلاتین را اضافه کرد و با لیسک به صورت دورانی خوب هم زده، حالا قالب کمربندی را از یخچال خارج کرده و لایه پنیری را روی آن می ریزیم و قالب را مجدد برای ۱ ساعت داخل یخچال می گذاریم تا ببندد.

مرحله سوم : تهیه گاناش شکلاتی برای رویه چیز کیک نوتلا

۱۰۰ گرم خامه صبحانه را داخل کاسه ریخته و روی حرارت می گذاریم همین که اطراف  خامه ریز جوش خورد از روی حرارت برداشته و شکلات های تکه شده را بهش اضافه می کنیم و تند هم می زنیم تا شکلات آب شود سپس قالب را خارج کرده و روی لایه پنیری می ریزیم و برای ۳ ساعت دیگر در یخچال قرار داده تا منسجم تر شود سپس از قالب خارج کرده و دور تا دور آن را با چاقو جدا کرده و کمر قالب را باز می کنیم به دلخواه روی چیز کیک نوتلا را مغز فندوق یا شکلات آب شده تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه چیز کیک نوتلا

  1. می توانید از خامه قنادی استفاده کنید در اون صورت شکر و خامه صبحانه را حذف کرده.
  2. پودر قند را می توانید جایگزین شکر کنید.
  3. اگر در مرحله سوم مقدار خامه را بیشتر بریزید رویه شکلاتی سفت نمی شود.
  4. اگر قالب کمربندی نداشتید ظرف مورد نظر را کیسه فریرز یا سلفون بکشید.

همچنین ببینید

طرز تهیه چیز کیک نوتلا خوشمزه و مجلسی بدون فر با پایه بیسکویت
4.9 (97.14%) 7 votes