طرز تهیه چیز کیک دبل چاکلت با پایه بیسکویت خیلی خوشمزه و شیک برای پذیرایی

دستور تهیه چیز کیک دبل چاکلت

طرز تهیه چیز کیک دبل چاکلت

 

چیز کیک دبل چاکلت یکی از چیز کیک های بسیار خوشمزه و راحت و شکلاتی می باشد که طعم و مزه بسیار خوبی دارد. این چیز کیک با پایه بیسکویت تهیه می شود در نتیجه نیازی به فر ندارید و خیلی راحت می توانید این چیز کیک را در خانه تهیه کنید. چیز کیک دبل چاکلت برای کسانی که طعم و مزه شکلاتی را دوست دارند گزینه خوبی می باشد و شما می توانید از انواع بیسکویت ها برای تهیه این چیز کیک استفاده کنید. برای قالب چیز کیک دبل چاکلت بهتر است از قالب کمربندی استفاده کنید ولی اگر در دسترس ندارید می توانید از هر ظرفی که دوست دارید استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه چیز کیک دبل چاکلت با پایه بیسکویت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک دبل چاکلت

  • بیسکویت شکلاتی ۱۸۰ گرم
  • کره ۱۰۰ گرم
  • پنیر خامه ای ۲۰۰ گرم
  • خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
  • پودر قند ۱/۲ پیمانه
  • پودر کاکائو ۲ ق غذا خوری
  • پودر ژلاتین ۱ ق غذا خوری
  • آب ۱/۲ پیمانه

مواد لازم برای گاناش روی چیز کیک دبل چاکلت

  • خامه صبحانه ۱۰۰ گرم
  • شکلات تخته ای ۱۰۰ گرم

طرز تهیه چیز کیک دبل چاکلت بدون فر با پنیر ماسکارپونه

مرحله اول: کراست بیسکویتی

برای تهیه کراست بیسکویتی باید بیسکویت کاکائویی مورد نظر را داخل غذاساز بریزید و پودر کنید و یا می توانید داخل نایلون ریخته و با گوشتکوب بکوبید تا له و پودری شود. کره را ذوب کنید و به همراه بیسکویت مخلوط کنید و هم بزنید. کف ظرف مورد نظر یا قالب کمربندی ۱۸ سانتی بریزید و با پشت لیوان خوب فشار دهید تا فشرده شود و بعد قالب را برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله دوم: بن ماری کردن ژلاتین

ژلاتین را روی آب سرد ریخته و صبر کنید تا اسفنجی شود و بعد یک کتری را روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. کاسه ژلاتین را روی کتری قرار دهید و ژلاتین را هم بزنید تا بن ماری شود و یا می توانید برای ۱ دقیقه در ماکروفر قرار دهید. ژلاتین را کنار قرار دهید تا خنک شود.

مرحله سوم: تهیه لایه پنیری

خامه صبحانه و پنیر خامه ای را با همزن برقی بزنید تا مواد یکدست شود، سپس پودر قند و پودر کاکائو الک شده را به مواد اضافه کنید و هم بزنید و بعد ژلاتین خنک شده را اضافه کنید و هم بزنید. قالب را از یخچال خارج کنید و روی کراست بیسکویتی بریزید و روی مواد را صاف کنید و قالب را برای ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا خوش را بگیرد.

مرحله چهارم: تهیه چیز کیک دبل چاکلت با گاناش

برای تهیه گاتاش باید خامه صبحانه را داخل قابلمه ریخته و برای چند دقیقه هم بزنید تا گرم شود و بعد شکلات خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات ذوب شود و بعد صبر کنید تا خنک شود و بعد از گرفتن چیز کیک روی لایه پنیری بریزید و برای ۱ ساعت دیگر زمان دهید تا خودش را بگیرد و بعد دور تا دور قالب را آزاد کنید و دسر را به ظرف سرو منتقل کنید و تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه چیز کیک دبل چاکلت شیک و خوشمزه بدون فر

  1. پنیر باید کم نمک باشد و پنیر ویلی یا ماسکارپونه گزینه خوبی هستند.
  2. از بیسکویت پتی بور یا اروئو می توانید استفاده کنید.
  3. برای تزیین از شکلات رنده شده می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه