طرز تهیه چیز کیک آلبالو یخچالی با پنیر ماسکارپونه و بیسکویت پتی بور

طرز تهیه چیز کیک آلبالو

 

یکی از انواع چیز کیک ها می باشد که در فصل تابستان و موقع رسیدن آلبالو بهترین زمان برای تهیه آن می باشد و شما می توانید به راحتی آن را در منزل تهیه کنید البته می توانید هسته آلبالو را خارج کنید و آن را فریز کنید تا در همه فصل بتوانید این میوه خوشمزه و پر خاصیت را داشته باشید. همان طور که می دانید چیز کیک ها از سه لایه یا دو لایه تشکیل می شوند که کراست اول بیسکویت است که شما می توانید از بیسکویت ساقه طلایی یا پتی پور استفاده کنید و لایه بعد قسمت پنیری است که با خامه مخلوط می شود شما می توانید از خامه قنادی یا خامه صبحانه استفاده کنید. چیز کیک آلبالو یک پذیرایی بی نظیر برای مهمانی و دورهمی می باشد. امروز در پارسی دی چیز کیک آلبالو یخچالی با پنیر ماسکارپونه و بیسکویت پتی بور را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

بیسکویت پتی پور۲ بسته
کره۱۵۰ گرم
پنیر ماسکارپونه۴۰۰ گرم
خامه قنادی۴۰۰ گرم
وانیل پودری۱/۴ ق چای خوری
آب۱ پیمانه
پودر ژلاتین۵ ق غذا خوری

مواد لازم برای سس

آلبالو۴ پیمانه
نشاسته ذرت۲ ق غذا خوری
شکر۸ ال ۱۲ ق غذا خوری

طرز تهیه چیز کیک آلبالو یخچالی با بیسکویت پتی بور

مرحله اول: تهیه کراست بیسکویت

ابتدا بیسکویت ها را به کمک غذاساز پودر کنید و یا داخل نایلون ریخته و با گوشتکوب بکوبید تا پودری شود سپس داخل کاسه ریخته و کره مذاب را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید سپس کف یک قالب ۲۵ سانتی گرد که ترجیحا کمربندی باشد را سلفون بکشید و مواد را داخل آن بریزید و خوب پرس کنید تا فشرده شود سپس قالب را برای نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مسنجم شود.

مرحله دوم: هم زدن خامه

خامه قنادی را یک ربع قبل از فریزر خارج کنید و داخل کاسه بریزید و با همزن برقی بزنید تا کم کم فرم بگیرد و بعد پنیر ماسکارپونه را نیز به آن اضافه کنید و مجدد هم بزنید تا یکدست شود حالا آب سرد را داخل کاسه ریخته و ژلاتین را به آن اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه لایه پنیری

در ادامه ژلاتین را بن ماری کنید و روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار دهید تا ذرات ژلاتین حل شود سپس به همراه وانیل به مواد خامه و پنیر اضافه کنید و مجدد با همزن بزنید تا یکدست شود حالا قالب را از یخچال خارج کنید و مواد پنیری را روی کراست بیسکویت بریزید و مجدد در یخچال قرار دهید تا کاملا بسته شود.

مرحله چهارم: تهیه سس آلبالو

حالا برای تهیه سس مخصوص آلبالو هسته گرفته را داخل کاسه ریخته و به آن شکر و نشاسته ذرت را اضافه کنید و برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا آب بیندازد سپس روی حرارت ملایم قرار دهید تا کم کم تبدیل به یک سس غلیظ و بدون آب شود.

مرحله پنجم: تهیه چیز کیک آلبالو

در ادامه قالب را از یخچال خارج کنید و کمربند قالب را باز کنید و اگر از قالب کمربندی استفاده نکردید از کناره های سلفون به آرامی بگیرید و چیز کیک را از قالب خارج کنید سپس سس آلبالویی خوشمزه را روی چیز کیک ریخته و بعد تزئین کنید و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه چیز کیک آلبالو

  1. می توانید از خامه صبحانه استفاده کنید ولی باید ۱ پیمانه پودر قند به آن اضافه کنید.
  2. مقدار افزودن شکر به ترشی و شیرینی آلبالوها بستگی دارد و قابل تغییر است.
  3. برای سرو بهتر است ۳۰ دقیقه در دمای محیط قرار دهید سپس برش بزنید تا کراست خرد نشود.
  4. می توانید از وانیل مایع نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه چیز کیک آلبالو یخچالی با پنیر ماسکارپونه و بیسکویت پتی بور
5 (100%) 3 votes