طرز تهیه چیز کیک هلو با ژله و بیسکویت پتی بور ساده و خوشمزه

طرز تهیه چیز کیک هلو

 

یکی از انواع چیز کیک ها می باشد که بسیار خوشمزه و خوش طعم است و همان طور که مشخص است با میوه خوشمزه هلو تهیه می شود. چیز کیک ها همیشه یکی از دسرهای خوشمزه در سراسر دنیا می باشند که برای مهمانی و دورهمی بسیار گزینه مناسبی هستند و با انواع میوه ها و طعم ها تهیه می شوند. چیز کیک هلو با یک کراست ساده و بدون فر تهیه می شود که شما با کمک یک قالب کمربندی و مواد لازم می توانید این چیز کیک خوشمزه را بدون فر تهیه کنید. امروز در پارسی دی چیز کیک هلو با ژله و بیسکویت پتی بور را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

بیسکویت پتی پور یا ساده۲ بسته
کره۸۵ گرم
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
پنیر ماسکارپونه۲۰۰ گرم
ژلاتین۴ ق مربا خوری
کمپوت هلو یا خود هلو۴۰۰ گرم
پودر قند۳ ق غذا خوری
وانیلنوک ق چای خوری
هلوبا مقدار لازم
ژله هلو۱ بسته
آب سرد۱/۴ پیمانه

طرز تهیه چیز کیک هلو خوشمزه با ژله و پتی بور

مرحله اول: تهیه کراست

ابتدا بیسکویت ها را داخل یک نایلون ریخته و با گوشت کوب دستی بزنید تا پودر و یکدست شوند. می توانید برای مخلوط کردن از غذاساز نیز استفاده کنید. سپس پودر بیسکویت بدست آمده را با کره ذوب شده مخلوط کنید سپس قالب کمربندی را آماده کنید و کف آن یک نایلون یا سلفون انداخته و مواد بیسکویتی را داخل آن بریزید سپس با گوشت کوب دستی خوب آن را پرس کنید تا فشرده شود و برای نیم ساعت داخل یخچال استراحت دهید.

مرحله دوم: تهیه لایه پنیری

خامه و پنیر و پودر قند و وانیل را داخل کاسه ریخته و با همزن برقی خوب هم بزنید تا یکدست شوند سپس کمپوت هلو را که از آبش جدا کردید و یا اگر در فصل هلو هستید هلو تازه را بشورید و هسته آن را خارج کنید سپس داخل مخلوط کن ریخته و بگذارید تا میکس و پوره شود سپس به مخلوط پنیر و خامه اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شوند در ادامه ژلاتین را با ۱/۴ پیمانه آب سرد مخلوط کنید و بگذارید تا اسفنجی شود سپس بن ماری کنید و به بعد از خنک شدن به مخلوط پنیری اضافه کنید و هم بزنید حالا قالب را از یخچال خارج کنید و مواد پنیری را روی لایه قبلی ریخته و بگذارید به مدت ۱ الی ۲ ساعت لایه پنیری بسته شود.

مرحله سوم: تهیه چیز کیک هلو

ژله هلو را با ۱ لیوان آب جوش مخلوط کنید و بن ماری کنید یعنی روی حرارت غیر مستیقیم بخار آب قرار دهید سپس بگذارید تا خنک شود و نصف آن را روی مواد پنیری ریخته و صبر کنید تا نیم بند شود سپس هلوهای خرد شده را به طور دلخواه روی چیز کیک قرار دهید و کمی فشار دهید و داخل یخچال بگذارید تا ژله بگیرد و بعد خازج کنید و مابقی ژله را روی هلوها ریخته و برای ۵ الی ۶ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را گرفته سپس به راحتی قالب کمربندی را باز کنید و بگذارید کمی در محیط باشد سپس برش بزنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه چیز کیک هلو با ژله

  1. منسجم کردن بیسکویت در مرحله اول باعث می شود موقع سرو لایه از هم نپاشد و مسنجم بماند.
  2. اگر کمپوت هلو و میوه هلو در دسترس نداشتید از ژله هلو استفاده کنید.
  3. از هر رنگ بیسکویت بنا به سلیقه می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه