طرز تهیه چیز کیک زردآلو یخچالی خیلی خوشمزه و ساده با بیسکویت پتی بور

دستور تهیه چیز کیک زردآلو

طرز تهیه چیز کیک زردآلو

 

چیز کیک زردآلو یکی از انواع چیز کیک ها می باشد که بسیار خوشمزه و تابستانی می باشد و شما می توانید با کمک بیسکویت پتی بور ساده یا کاکائویی این چیز کیک را تهیه کنید. چیز کیک زردآلو طعم و مزه بسیار خوب و ساده ی دارد و شما می توانید با فالب و بدون قالب تهیه کنید و به دلخواه زردآلو را خرد کنید داخل مواد پنیری بریزید و یا می توانید زرد آلو ها را از وسط یه دو نیم کنید و روی مواد پنیری قرار دهید و یا می توانید به دلخواه از ژله زردآلو استفاده کنید که هر سه روش مزه و طعمی خوبی دارد و کاملا سلیقه ی است. امروز در پارسی دی طرز تهیه چیز کیک زردآلو یخچالی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک زردآلو

  • بیسکویت پتی بور ۱ بسته
  • نوتلا ۱ ق غذا خوری
  • کره ۱۰۰ گرم
  • نسکافه آب شده ۱ ق غذا خوری
  • خامه فرم گرفته قنادی ۱۵۰ گرم
  • پنیر ماسکارپونه ۱۰۰ گرم
  • زردآلو ۸ عدد
  • آب کمپوت به دلخواه ۵ الی ۸ ق غذا خوری
  • پودر ژلاتین ۱ ق غذا خوری
  • آب سرد ۴ ق غذا خوری

طرز تهیه چیز کیک زردآلو یخچالی بدون فر با طعم نسکافه

مرحله اول: کراست بیسکویتی

بیسکویت پتی بور را ابتدا باید خرد کنید. برای له کردن بیسکویت می توانید از غذاساز استفاده کنید و یا داخل نایلون ضخیم ریخته با گوشتکوب دستی بزنید تا له شود. سپس کره را ذوب کنید و به همراه نوتلا داخل یک کاسه بریزید و خوب هم بزنید. حالا قالب کمربندی یا رینگ دلخواه را انتخاب کنید و مواد را داخل آن بریزید و با پشت لیوان خوب فشرده کنید و برای ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.

مرحله دوم: هم زدن خامه و پنیر

خامه قنادی را به همراه پنیر ماسکارپونه داخل کاسه بریزید و با همزن برقی بزنید تا یکدست شود و بعد وانیل اضافه کنید و هم بزنید. سپس آب کمپوت را اضافه کنید (آب کمپوت بجای شکر استفاده شده است و اگر آب کمپوت ندارید از شکر یا پودر قند به همین میزان استفاده کنید).

مرحله سوم: تهیه لایه پنیری

در ادامه ژلاتین را روی آب سرد بریزید و صبر کنید تا اسفنجی شود و بعد روی حرارت بخار کتری قرار دهید تا ذارت ژلاتین ذوب شود و بعد صبر کنید تا خنک شود و به مواد پنیری اضافه کنید و هم بزنید در این مرحله می توانید زرد آلو های خرد شده نیز به کراست پنیری اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه چیز کیک زردآلو

حالا قالب را از یخچال خارج کنید و مواد پنیری روی کراست بیسکویتی بریزید و خوب صاف کنید و برای ۵ ساعت در یخچال قرار دهید و بگذارید تا خودش را بگیرد. سپس بعد ۵ ساعت دور تا دور دسر را آزاد کنید و از رینگ یا قالب خارج کنید و روی چیز کیک زردآلو زردآلو از وسط به دو نیم شده قرار دهید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه چیز کیک زردآلو بدون فر خوشمزه و راحت

  1. افزودن نسکافه دلخواه است و می توانید حذف کنید.
  2. می توانید مواد را داخل قالب های تک نفره تهیه کنید.
  3. می توانید از کمپوت زردآلو نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه