طرز تهیه چیز کیک توت فرنگی یخچالی خوشمزه با بیسکویت و پنیر ماسکارپونه

دستور تهیه چیز کیک توت فرنگی یخچالی

طرز تهیه چیز کیک توت فرنگی یخچالی

 

چیز کیک توت فرنگی یخچالی یکی از انواع چیز کیک ها می باشد که طعم و مزه بسیار خوبی دارد. شما می توانید این چیز کیک را بدون فر و پخت تهیه کنید و بسیار خوشمزه می باشد. شما به دلخواه می توانید از ساقه طلایی یا بیسکویت پتی بور استفاده کنید. بهتر است این چیز کیک را در قالب کمربندی تهیه کنید زیرا می توانید به سادگی از قالب خارج کنید. به دلخواه می توانید لایه سوم را ژله توت فرنگی بریزید و یا حتی بدون ژله تهیه کنید و با اسلایس توت فرنگی تزیین کنید. شما می توانید مقداری توت فرنگی را پوره کنید در لایه وسط چیز کیک نیز استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه چیز کیک توت فرنگی یخچالی با بیسکویت ساقه طلایی و پنیر ماسکارپونه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک توت فرنگی یخچالی

  • بیسکویت ساقه طلایی یا پتی بور ۲۰۰ گرم
  • کره ذوب شده ۱۵۰ گرم
  • خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
  • پنیر ماسکارپونه ۲۰۰ گرم
  • پودر ژلاتین ۱ ق غذا خوری
  • شیر ۱/۴ پیمانه
  • شکر یا پودر قند ۱ پیمانه
  • توت فرنگی پوره شده ۲۰۰ گرم
  • پودر ژله ۱ بسته
  • توت فرنگی برای تزیین به مقدار لازم

طرز تهیه چیز کیک توت فرنگی یخچالی با ژله و بیسکویت

مرحله اول: آماده سازی کراست بیسکویت

بیسکویت ساقه طلایی یا پتی پور را داخل غذاساز ریخته و پورد کنید. اگر غذاساز ندارید می توانید بیسکویت را داخل نایلون بریزید و با گوشتکوب دستی بکوبید تا پودر شود. کره را ذوب کنید و به همراه بیسکویت خوب مخلوط کنید. داخل قالب مورد نظر نایلون انداخته و مواد را داخل قالب بریزید و با پشت استکان مواد را خوب فشرده و صاف کنید و قالب را برای ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.

مرحله دوم: تهیه کراست پنیری

شیر را داحل یک لیوان ریخته و ژلاتین را روی آن بریزید و صبر کنید تا اسفنجی شود و بعد بن ماری کنید تا ژلاتین حل شود. توت فرنگی ها را پوره کنید. می توانید از غذاساز یا گوشتکوب برقی برای پوره کردن توت فرنگی استفاده کنید. خامه و پنیر خامه ای را داخل کاسه ریخته و هم بزنید تا مخلوط شود و بعد پوره توت فرنگی و شکر و ژلاتین حل شده را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود. در ادامه کراست بیسکویت را از یخچال خارح کنید و لایه پنیری را روی آن بریزید و برای ۳ ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله سوم: تهیه ژله

در ادامه ژله توت فرنگی را داخل یک کاسه ریخته و ۱ لیوان آبجوش اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید. سپس روی یک کتری در حال بخار قرار دهید تا بن ماری شود. می توانید برای ۱ دقیقه در مایکروفر قرار دهید تا ژله ذوب شود. قالب را از یخچال بیرون بیاورید و توت فرنگی های اسلایس شده را روی آن قرار دهید.

مرحله چهارم: تهیه چیز کیک توت فرنگی یخچالی

نیمی از ژله را روی توت فرنگی ها بریزید و صبر کنید تا نیم بند شود و بعد کل ژله را به آرامی روی مواد بریزید. چیز کیک را برای ۲ ساعت دیگر در یخچال قرار دهید خودش را بگیرد. سپس دور تا دور چیز کیک را از قالب جدا کنید و کمر قالب را باز کنید. داخل دیس قرار دهید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه چیز کیک توت فرنگی یخچالی بدون فر

  1. می توانید توت فرنگی پوره شده را حذف کنید.
  2. از پنیر خامه ای کم نمک یا ماسکارپونه استفاده کنید.
  3. از توت فرنگی شیرین استفاده کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه چیز کیک توت فرنگی یخچالی خوشمزه با بیسکویت و پنیر ماسکارپونه
3.7 (73.33%) 3 votes