طرز تهیه چیز کیک تمشک یخچالی خوشمزه و شیک با بیسکویت پتی بور

دستور تهیه چیز کیک تمشک

طرز تهیه چیز کیک تمشک

 

چیز کیک تمشک یکی از انواع چیز کیک ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید با تمشک یا شاتوت آن را تهیه کنید. چیز کیک ها یکی از کیک های بسیار خوشمزه و راحت هستند که گزینه خوبی برای پذیرایی هستند و چون نیازی به پخت ندارند همیشه یکی از ایده خوب برای مجالس می باشد. شما می توانید چیز کیک تمشک را با بیسکویت پتی بور و یا بیسکویت ساقه طلایی تهیه کنید. چیز کیک تمشک را می توانید داخل قالب کمربندی و یا لیوان های تک نفره استفاده کنید. در تهیه چیز کیک ها از پنیر خامه به همراه خامه صبحانه استفاده می شوند که می توانید از خامه قنادی نیز استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه چیز کیک تمشک را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک تمشک یخچالی

  • خامه ۱ پاکت ۲۰۰ گرمی
  • پنیر خامه ای ۳۵۰ گرم
  • شکر ۸ ق غذا خوری
  • تمشک ۳۰۰ گرم
  • عصاره وانیل ۱ ق غذا خوری
  • رنده پوست لیموترش ۱ ق غذا خوری
  • بیسکویت پتی بور ۲۰۰ گرم
  • کره ۱۰۰ گرم
  • پودر ژلاتین ۲ ق غذا خوری

طرز تهیه چیز کیک تمشک یخچالی با بیسکویت پتی بور

مرحله اول: تهیه کراست بیسکویت

بیسکویت ساقه طلایی یا پتی بور را باید پودر کنید. برای این کار می توانید بیسکویت را داخل غذاساز ریخته و میکس کنید و یا می توانید بیسکویت را داخل نایلون ریخته و با گوستکوب دستی بکوبید تا له و پودر شود. کره را ذوب کنید. بیسکویت را با کره مخلوط کنید و داخل قالب کمربندی بریزید و با پشت لیوان خوب فیکس کنید تا فشرده شود. سپس قالب را برای ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

مرحله دوم: میکس کردن

تمشک را شسته و داخل غذاساز یا لیوان غذاساز بریزید و پوره کنید. داخل یک کاسه خامه و پنیر خامه ای و شکر را باهم خوب بزنید تا مخلوط و یکدست شود. می توانید از همزن برقی یا دستی استفاده کنید. در ادامه وانیل و رنده پوست لیموترش را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه کراست پنیری

ژلاتین را ۱/۲ لیوان آب سرد مخلوط کنید و صبر کنید تا اسفنجی شود. سپس بن ماری کنید و کمی صبر کنید تا از داغی بیفتد. سپس به مواد پنیری اضافه و میکس کنید تا مواد مخلوط شوند. تمشک پودر شده را از روی یک صافی عبور دهید تا یکدست شود و به مواد پنیری اضافه کنید و خوب هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه چیز کیک تمشک

قالب را از یخچال خارج کنید و مواد پنیری را اضافه کنید و سطح آن را صاف کنید و برای ۶ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. در انتها می توانید یک بسته ژله تمشک یا توت فرنگی تهیه کنید و روی قالب بریزید و یا بدون قالب تهیه و سرو کنید. دور تا دور قالب را آزاد کنید و چیز کیک را قالب خارج کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه چیز کیک تمشک یخچالی

  1. می توانید مواد پنیری را به دو قسمت تقسیم کنید و یکی را ساده و به یکی دیگر پوره تمشک را اضافه کنید.
  2. هر چقدر چیز کیک در یخچال بماند خوشمزه تر می شود و بهتر است یک شب قبل تهیه کنید.
  3. می توانید از پودر قند استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه