طرز تهیه بیسکویت شکلاتی یخچالی راحت و ساده بدون فر با پتی بور

دستور پخت بیسکویت شکلاتی

طرز تهیه بیسکویت شکلاتی

 

بیسکویت شکلاتی یخچالی یکی از روش های بسیار ساده و آسان تهیه بیسکویت در خانه می باشد که با چند قلمو مواد در دسترس تهیه می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد. شما می توانید بیسکویت شکلاتی را به شکل های مختلف و حتی قالبی تهیه کنید. بیسکویت شکلاتی نیازی به فر ندارید و مراحل تهیه آن در یخچال است و شما با بیسکویت پتی بور می توانید آن را تهیه و برای مهمانی و کودکان خود سرو کنید. برای تزیین می توانید کمی شکلات را با خامه یا روغن مایع رقیق کنید و روی بیسکویت ها بریزید. امروز در پارسی دی طرز تهیه بیسکویت شکلاتی یخچالی با پتی بور را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه بیسکویت شکلاتی بدون فر

  • بیسکویت پتی بور ۲ بسته
  • پودر قند ۵ ق غذا خوری
  • پودر کاکائو ۲ ق غذا خوری
  • کره آب شده ۱ ق غذا خوری
  • وانیل ۱ ق مربا خوری
  • شیر ۱ پیمانه
  • شکلات تخته ای به مقدار لازم
  • پودر گردو یا فندق به مقدار لازم
  • پودر نارگیل و پسته برای تزیین به مقدر لازم

طرز تهیه بیسکویت شکلاتی مغزدار به روشی بسیار آسان

مرحله اول: پودر کردن بیسکویت ها

ابتدا ۲ بسته بیسکویت پتی بور را باید پودر کنید. شما می توانید به دلخواه از مزه کاکائویی یا ساده استفاده کنید. بیسکویت را داخل غذاساز ریخته و پودر کنید. اگر غذاساز ندارید می توانید آن را داخل یک نایلون بریزید و با گوشتکوب بکوبید تا له و پودری شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادمه بیسکویت پودر شده را داخل یک کاسه ریخته و پودر قند و پودر کاکائو و پودر گردو یا فندق را به همراه وانیل و شیر را اضافه کنید و خوب مواد را مخلوط و رز دهید تا خمیری نرم و یکدستی بدست بیاید. میزان تیرگی این بیسکویت به پودر کاکائو بیسکویت استفاده شده دارد.

مرحله سوم: استراحت مواد

مواد خوب با دست فشرده کنید و داخل یک نایلون رول کنید و یا می توانید از قالب های سیلیکونی مختلفی استفده کنید و بد روی قالب یا رول را با سلفون خوب بپوشانید و برای چند ساعت در یخچال قرر دهید تا استراحت کند و مسنجم تر شود.

مرحله چهارم: تهیه بیسکویت شکلاتی ساده

در ادامه شکلات تخته ای را به روش بن ماری ذوب کنید و یا می توانید برای ۱ دقیقه در مایکروفر قرار دهید تا ذوب شود و در انتها ۱/۲ ق غذا خوری روغن مایع اضافع کنید. بیسکویت را از یخچال خارج کنید و برش بزنید و ابتدا داخل شکلات بن ماری شد و بعد داخل پودر پسته یا نارگیل بغلطانید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه بیسکویت شکلاتی راحت و خوشمزه به روشی بسیار آسان

  1. این بیسکویت به دلیل نداشتن مواد نگهدارنده ماندگاری بالایی ندارد.
  2. می توانید از شکلات تخته ای با درصد دلخواه برای تهیه این بیسکویت استفاده کنید.
  3. شما می توانید از پودر گردو یا فندق به دلخواه خود استفاده کنید و آن را کمی آسیاب کنید.
  4. این بیسکویت شیرینی خوب و اندازه ای دارد و نیازی نیست پودر قند بیشتری بزنید.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه