طرز تهیه کیک یخچالی پرتقالی با بیسکویت پتی بور و نشاسته و طعم بی نظیر

دستور تهیه کیک یخچالی پرتقالی

طرز تهیه کیک یخچالی پرتقالی

 

کیک یخچالی پرتقالی یکی از خوشمزه ترین کیک ها می باشد. کیک های یخچالی را می توان بی شک یکی از کیک های بسیار خوشمزه و ساده دانست که دیگر نیازی به فر یا همزن برقی و قالب ندارید و خیلی راحت مواد را می توانید به صورت لایه ای داخل یک قالب پیرکس یا ظرف دلخواه بچینید و به روش دلخواه تزیین کنید و سرو کنید. برای این که رنگ این کیک خوشرنگ باشد و هنگام برش جلوه بیشتری داشته باشد از دو رنگ بیسکویت پتی بور استفاده کنید و روی مواد را با برش های پرتقال به دلخواه تزیین کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک یخچالی پرتقالی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک یخچالی پرتقالی

  • آب پرتقال ۳ پیمانه
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • نشاسته ذرت ۳۰ گرم معادل ۳ ق غذا خوری سر پر
  • آرد ۳۰ گرم معادل ۳ ق غذا خوری سر پر
  • بیسکویت پتی بور ساده و کاکائویی از هر کدام ۱ بسته
  • کره ۱/۲ ق غذا خوری
  • پرتقال برای تزیین

طرز تهیه کیک یخچالی پرتقالی بدون قالب و فر و همزن برقی

رحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید آب پرتقال شرکتی یا آماده را داخل قابلمه ریخته و به آن شکر و نشاسته و آرد را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط شود و دانه های نشاسته باز شوند. سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید و مداوم هم بزنید تا مواد کم کم غلیظ شود و بوی خامی نشاسته گرفته شود.

مرحله دوم: تهیه مایه کیک یخچالی

در ادامه وقتی مواد غلیظ شد کره را اضافه کنید و مجدد هم بزنید تا دوباره مواد غلیظ شوند و همه کره ذوب شود و زمانی که به غلظت رسید از روی حرارت بردارید و صبر کنید کمی از داغی بیفتد و در همین حین باید داخل قالب مورد نظر که از قالب گرد یا مستطیل می توانید استفاده کنید را نایلون بی اندازید.

مرحله سوم: تهیه کیک یخچالی پرتقالی

در ادامه باید یک لایه بیسکویت ساده وانیلی کف قالب بچینید و بعد از کرم پرتقالی تهیه شده روی آن یک لایه بریزید و صاف کنید و بعد بیسکویت کاکائویی را روی مواد قرار دهید و کرم پرتقالی ریخته و صاف کنید و این کار را برای ۴ الی ۵ لایه تکرار کنید تا قطر مواد زیاد شود و در انتها لایه آخر را با کرم پرتقالی حسابی کاور کنید و به دلخواه می توانید با چنگال طرح بزنید و ظرف را برای ۳ الی ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و بعد برش بزنید و میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک یخچالی پرتقالی خوشمزه و شیک برای پذیرایی

  1. این دسر خوشمزه هرچقدر بیشتر در یخچال باشد و لایه های بیسکویت نرم شود بهتر است.
  2. می توانید برای تزیین از اسلایس پرتقال یا خلال پسته و بادام استفاده کنید و به صورت مربعی برش بزنید تا بافت این کیک معلوم شود.
  3. می توانید از یک طعم بیسکویت استفاده کنید و این کیک را تهیه کنید.
  4. قبل از برش زدن برای ۱۵ دقیقه در دمای محیط قرار دهید و بعد از نرم شدن لایه ها برش بزنید.

همچنین ببینید

از
12
دیدگاه