خواص و مضرات جوز هندی ، 22 خاصیت جوز هندی برای درمان و سلامتی بدن

خواص جوز هندی

خواص جوز هندی , مضرات جوز هندی , خاصیت ها و زیان های جوز هندی , o hw c iknd

خواص و مضرات جوز هندی

آشنایی با جوز هندی

جوز هندی نوعی ادویه محسوب می شود که دارای تخم سخت و خوشبو می باشد و مصرف آن به صورت ادویه خشک شده می باشد. این ادویه که عطر و بوی بسیار تندی دارد در مناطق گرمسیری پرورش می بابد.

جوز هندی ادویه پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند ، به همین جهت خلاصه ای از خواص جوز هندی را برایتان جمع آوری کرده ایم. برای شناخت بیشتر مهم ترین خواص جوز هندی در ادامه با پارسی دی همراه باشید.

خواص جوز هندی

تقویت سیستم قلبی عروقی

جوز هندی دارای ترکیب بی نظیر یوجینول می باشد که باعث تقویت سیستم قلبی عروقی شده و برای سلامت قلب مفید است. شما می توانید هر روز ناشتا دو قطره روغن جوزهندی را ترکیب کنید و به راحتی استفاده کنید تا سیستم قلبی عروقی شما تقویت شود.

سلامت بدن

جوز هندی دارای آنتی اکسیدان های مختلف می باشد که مانع از شکل گیری رادیکال های آزاد در بدن می شود و همین امر باعث می شود تا بدن سالم باقی بماند.

خواب راحت و آرام

شما می توانید مقداری جوز هندی را درون یک لیوان شیر بریزید و میل کنید ، همچنین می توانید جوز هندی را با روغن مخلوط کرده و موقع خواب روی شقیقه ها بمالید تا ذهن شما آرام شود.

شفاف سازس پوست صورت

جوز هندی دارای خواص دارویی و ضدالتهابی می باشد که برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این ادویه برای سلامت پوست و مو مفید می باشد. شما می توانید به راحتی از جوز هندی در غذاهای خود استفاده کنید. می توانید مقداری پودر جوز هندی را با چند قاشق شیر تازه ترکیب کنید و هفته ای دو بار بر روی پوست خود قرار دهید. این کار باعث شفاف شدن پوست شما می شود.

تقویت بدن

آنتی اکسیدان های موجود در جوز هندی باعث می شود تا بدن در مقابل بیماری های مختلف مقاوم شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن

شما می توانید کمی جوز هندی را به غذای خود اضافه کنید ، این امر باعث می شود تا سیستم ایمنی بدن شما تقویت شود. پتاسیم ، کلسیم ، آهن و منگنز از جمله موادی می باشد که در جوز هندی وجود دارد.

درمان جوش و آکنه

شما می توانید برای از بین بردن جوش های چرکی صورت از ماسک جوز هندی استفاده کنید. شما می توانید مقداری جوز هندی را با مقداری عسل و آب لیمو ترش و دارچین ترکیب کرده و ترکیب بدست آمده را که به صورت خمیری می باشد بر روی جوش های صورت خود قرار دهید. ماسک بدست آمده را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید. جوز هندی خاصیت ضدالتهابی دارد.

تقویت گردش خون

جوز هندی در طب سنتی به عنوان یک داروی تقویت گردش خون استفاده می شده است ، چرا که دارای پتاسیم است و برای کبد مفید است.

روشن کردن پوست

شما مقداری جوز هندی را با آب یا عسل ترکیب کنید و به صورت خمیر درآورید ، سپس بر روی پوست خود قرار دهید ، این کار باعث می شود تا آکنه از بدن رفع شود. جوز هندی را می توانید به صورت اسکراب تهیه کنید و بر روی صورت خود قرار دهید.

جلوگیری از ابتلا به آلزایمر

جوز هندی دارای ماده ای به نام مایریستیسین می باشد که می تواند آنزیم های مولد بیماری آلزایمر را از بین ببرد. جوز هندی باعث تقویت حافظه شده و عملکرد مغز را بهبود می بخشد.

درمان افسردگی

جوز هندی برای درمان ناراحتی ها و افسردگی بسیار مناسب می باشد.

سلامت دستگاه گوارش

جوز هندی به عنوان یک ادویه دارویی می باشد که برای رفع مشکلات گوارشی بسیار مفید می باشد. شما می توانید مقداری جوز هندی را داخل سوپ ریخته و میل کنید تا مجرای گوارشی تان سالم بماند.

درمان سرفه و سرماخوردگی

روغن جوز هندی باعث تسکین سرفه می شود ، اگر سرما خورده اید بهتر است از جوز هندی استفاده کنید ، این ادویه می تواند در درمان خس خس سینه موثر باشد. می توانید مقداری جوز هندی را با کمی آب و آرد ترکیب کنید و روی پارچه قرار دهید و روی سینه فرد سرماخورده بگذارید.

تقویت قوای جنسی

جوز هندی دارای منگنز فراوان می باشد که این امر باعث تقویت هورمون های جنسی در زنان و مردان می شود. شما می توانید برای تقویت قوای جنسی خود از جوز هندی کمک بگیرید.

سلامت دهان و دندان

جوز هندی دارای خاصیت آنتی باکتریال می باشد که می تواند از دندان و لثه های شما مراقبت کند. روغن جوز هندی دارای اوژنول است که باعث کاهش درد دندان می شود. شما می توانید جوز هندی را با دارچین ترکیب کرده و به عنوان یک خمیر ضدمیکروبی و ضدعفونی کننده ی قوی استفاده کنید.

سم زدایی کبد

می دانیم که کبد یکی از اجزای حساس بدن می باشد و برای اینکه کبد بتواند سم زدایی بدن را به شکل ویژه ای انجام دهد بهتر است از جوز هندی برای سم زدایی کبد استفاده کنید.

بهبود دندان درد

جوز هندی می تواند در پزشکی مورد استفاده قرار گیرد. شما در زمان دندان درد می توانید جوز هندی را بکوبید و در سوراخ پوسیده دندان خود قرار دهید. پس از چند دقیقه ملاحظه می کنید که درد دندان رفع شده است.

مراقبت از مغز

جوز هندی باعث هوشیار شدن مغز می شود. چرا که دارای ترکیبات ارگانیکی به نام میریستیسین و ماکلیگنال می باشد که از مغز انسان در برابر بیماری های مختلف نظیر آلزایمر مراقبت می کند.

درمان سوء هاضمه

جوز هندی برای درمان بیماری های گوارشی بسیار مفید می باشد. شما می توانید مقداری جوز هندی را با چند قاشق عسل ترکیب کنید و میل کنید.

جلوگیری از حالت تهوع

جوز هندی دارای عطر خاصی می باشد که باعث جلوگیری از حالت تهوع می شود. جوز هندی را با عسل ترکیب کنید تا برای درمان حالت تهوع مفید باشد.

کاهش درد تورم

عصاره جوز هندی باعث تسکین درد های مفاصل می شود. شما می توانید از جوز هندی برای کاهش درد و تورم استفاده کنید.

مضرات جوز هندی

زیاده روی ممنوع

سعی کنید در مصرف جوز هندی زیاده روی نکنید ، چرا که باعث تپش قلب ، تعرق و ناراحتی های دیگر می شود. بهتر است در مصرف این ادویه تعادل را رعایت کنید.

همچنین ببینید