طرز تهیه سالاد تن ماهی با سیب زمینی و شوید خیلی سریع و خوشمزه گام به گام

دستور تهیه سالاد تن ماهی با سیب زمینی

سالاد تن ماهی با سیب زمینی

 

سالاد تن ماهی با سیب زمینی یکی از روش های بسیار ساده و خوشمزه برای تهیه یک سالاد بی نظیر می باشد که شما می توانید به راحتی این سالاد را در خانه تهیه کنید. این سالاد را می توانید به عنوان شام یا نهار یا یک وعده غذایی سبک و خوشمزه تهیه کنید و یا حتی یک ایده خوب برای سالاد مهمانی ها می باشد. مواد میانی سالاد تن ماهی همیشه متفاوت است ولی استفاده از سیب زمینی و کمی شوید طعم بی نظیری به این سالاد می دهد و شما می توانید به دلخواه از کاهو یا نان تست شده در کنار این سالاد خوشمزه استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سالاد تن ماهی با سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سالاد تن ماهی با سیب زمینی

  • تن ماهی ۱ قوطی
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • شوید ساطوری شده ۳ ق غذا خوری
  • خیار شور ۴ عدد
  • نخود فرنگی ۴ ق غذا خوری
  • سس مایونز به مقدار دلخواه
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد تن ماهی با سیب زمینی و شوید

مرحله اول: آماده سازی تن ماهی

حتما بیش از مصرف تن ماهی آن را باید بحوشانید و در این کار سهل انگاری نکنید علت جوشندن تن ماهی به نوعی باکتری کشنده می باشد که بسیار خطرناک است. پس ابتدا تن ماهی را داخل قابلمه قرار دهید و روی آن آب ریخته و بگذارید تا تن ماهی برای ۲۰ دقیقه بجوشد.

مرحله دوم: آماده سازی سیب زمینی

در ادامه سیب زمینی را بشورید و داخل قابلمه قرار دهید و کمی آب و نمک اضافه کنید و برای ۳۰ دقیقه بگذارید تا پخته و نرم شود و بعد پوست سیب زمینی را بگیرید و به صورت مکعبی ریز خرد کنید و صبر کنید تا خنک شود. خیار شور را خرد کنید و شوید را بشورید و ساطوری ریز خرد کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید نخود فرنگی را نیز بخارپز یا نیم پز کنید برای این کار با مقداری آب بگذارید تا پخته و نرم شود و بعد آبکش کنید. درب تن ماهی را باز کنید و روغن اضافه تن ماهی را دور بریزید و با کمک چنگال کمی هم بزنید تا تن ماهی از هم باز شود و بعد داخل کاسه ریخته و سیب زمینی و شوید و نخود فرنگی را اضافه کنید و مواد را هم بزنید. سس مایونز را با کمی نمک و فلفل سیاه مخلوط کنید و هم بزنید و روی سالاد ریخته و هم بزنید تا سس به خورد سالاد برود و بعد نیم ساعت در یخچال قرار دهید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سالاد تن ماهی با سیب زمینی با سس مایونز

  1. می توانید از کنسرو نخودفرنگی نیز استفاده کنید.
  2. می توانید تمام مقادیر را به دلخواه کم و زیاد کنید.
  3. به دلخواه می توانید از ساقه کرفس یا پیاز قرمز و پیازچه نیز استفاده کنید.
  4. این سالاد برای این که خوشمزه تر بشه باید ۱ ساعت داخل یخچال بماند.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه