طرز تهیه تن ماهی با برنج سفید و گوجه فرنگی خیلی سریع و آسان و خوشمزه در خانه

دستور پخت تن ماهی با برنج سفید

طرز تهیه تن ماهی با برنج سفید

 

تن ماهی با برنج سفید یکی از پلو های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که به روش های مختلفی تهیه و سرو می شود. شما می توانید تن ماهی را به همراه سبزیجات مختلف تفت دهید و در انتها با برنج ساده سفید میل کنید و یا می توانید ابتدا مواد تن ماهی را تهیه کنید و بین برنج سفید قرار دهید و دم بگذارید که هر دو روش را در این پست به شما یاد خواهیم داد. تن ماهی یکی از غذا های بسیار فوری و آسان می باشد که طعم بی نظیری دارد و شما با افزودن کمی آب نارنج تازه یا آبلیموترش می توانید مزه این غذا را دلچسب تر کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه تن ماهی با برنج سفید و گوجه فرنگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه تن ماهی با برنج سفید

  • برنج ۲ پیمانه
  • تن ماهی ۱ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۱ حبه
  • گوجه فرنگی ۲ عدد
  • فلفل دلمه به دلخواه ۱ عدد رنگی
  • چیپس خلالی به دلخواه
  • نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه تن ماهی با برنج سفید و گوجه فرنگی و فلفل دلمه 

مرحله اول: آماده سازی تن ماهی

ابتدا باید برنج را خوب بشورید و تمیز کنید تا زمانی که آب آن زلال و شفاف شود سپس به ۱/۲ ق چای خوری نمک اضافه کنید و خیس کنید، دقت کنید اگر می خواهید برنج را به صورت کته قرار دهید باید ۱/۴ ق چای خوری نمک اضافه کنید. تن ماهی را به مدت ۲۰ دقیقه داخل آب قرار دهید تا بجوشد و قل بزنید و از آب جوش خارج کنید و بعد از خنک شدن درب آن را باز کنید.

مرحله دوم: تفت دادن

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و نگینی یا خلالی خرد کنید و داخل یک تابه به همراه کمی روغن تفت دهید تا سبک شود، بهتر است روغن کمی اضافه کنید زیرا خود تن ماهی حاوی روغن است. سپس سیر را پوست بگیرید و خرد کنید و به همراه پیاز کمی تفت دهید تا عطر سیر بلند شود.

مرحله سوم: افزودن تن ماهی

در ادامه تن ماهی را به مواد اضافه کنید و کمی هم بزنید و بعد گوجه فرنگی خرد شده و فلفل خرد شده را اضافه کنید و به همراه مواد تفت دهید تا گوجه و فلفل نرم شود. در انتها ادویه ها را اضافه کنید و هم بزنید تا عطر ادویه ها بلند شود و نیازی به افزودن نمک نیز نیست زیرا خود تن ماهی حاوی نمک است.

مرحله چهارم: دم گذاشتن تن ماهی با برنج سفید

حالا می توانید به دو روش عمل کنید. روش اول: برنج را روی حرارت قرار دهید و زمانی که جوش آمد آبکش کنید و برنج را با مواد تن ماهی مخلوط کنید و برای ۲۵ دقیقه دم بگذارید و اگر به صورت کته تهیه می کنید باید زمانی که آب اضافه برنج کشیده شد مواد را اضافه کنید و هم بزنید و دم بگذارید و یا می توانید به صورت آبکش یا کته برنج را به صورت خالی دم بگذارید و در انتها تن ماهی را روی برنج ریخته و به همراه چیپس خلالی سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه تن ماهی با برنج سفید خیلی سریع و خوشمزه

  1. می توانید بجای گوجه از پوره یا رب استفاده کنید.
  2. در انتها کمی آب نارنج روی پلو بریزید.
  3. می توانید از ذرت یا نخود فرنگی نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه