طرز تهیه خوراک ماهی با پوره سیب زمینی لذیذ و مجلسی با ماهی سالمون

طرز تهیه خوراک ماهی با پوره سیب زمینی

 

یک غذای فوق العاده و خوشمزه می باشد که می توانید برای نهار و شام این خوراک لذیذ را تهیه کنید. این خوراک در کنار سبزیجات فوق العاده خوشمزه می باشد و می توانید با یک نان تست تازه سرو کنید. شمال می توانید از انواع ماهی برای تهیه این خوراک استفاده کنید ولی ماهی سالمون بسیار خوشمزه تر می شود. تهیه پوره سیب زمینی در کنار این ماهی طعم آن را دو برابر بهتر می کند. شما می توانید ماهی را داخل فر و یا تابه سرخ کنید و داخل یک بشقاب سفید رنگ با سبزیجات و پوره تزئین کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه خوراک ماهی با پوره سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه باشید.

مواد لازم

فیله ماهی۲ عدد
سیب زمینی۱ عدد
شیر۱/۲ پیمانه
روغن زیتون۲ ق غذا خوری
لیموترش تازه۱ عدد
سیر۱ حبه
کدو سبز۲ عدد
کلم بروکسل۳ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
نمک، فلفل سیاه، رزماری، پودر سیربه مقدار لازم

طرز تهیه خوراک ماهی با پوره سیب زمینی و سبزیجات

مرحله اول: مزه دار کردن ماهی

برای مزه دار کردن ماهی ابتدا فیله ماهی مورد نظر را بشورید و با دستمال خشک کنید. داخل یک کاسه فیله ها را قرار دهید و به ان آب لیموترش تازه و سیر خرد شده و ادویه ها را به همراه کمی نمک و روغن زیتون خوب هم بزنید و برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا ماهی مزه دار شود.

مرحله دوم: سرخ کردن ماهی

در ادامه بعد از مزه دار شدن ماهی داخل یک تابه ساده یا گریل کمی روغن به مدت ۱۰ دقیقه سرخ کنید. نیازی به سرخ شدن زیاد و برشته شدن نیست زیرا قرار است ماهی آبدار بماند. می توانید ماهی را روی زغال کباب کنید.

مرحله سوم: تهیه پوره سیب زمینی مخصوص

سیب زمینی را شسته و با مقداری آب بگذارید تا پخته شود. سیب زمینی را پوست بگیرید و با بلندر یا غذاساز میکس کنید. حالا پوره سیب زمینی را داخل یک شیرجوش ریخته و به آن کمی کره و روغن زیتون و نمک و پودر سیر و فلفل سیاه اضافه کنید و هم بزنید. حالا کم کم شیر را اضافه کنید و هم بزنید تا چند دقیقه این کار را ادامه دهید تا غلیظ شود.

مرحله چهارم: تهیه خوراک ماهی با پوره سیب زمینی

سبزیجات گفته شده را بشورید. و خرد کنید. داحل تابه کمی روغن ریخته و سبزیجات خرد شده را به همراه کمی ادویه سرخ کنید. برای سرو این خوراک باید پوره سیب زمینی را وسط بشقاب ریخته و ماهی را روی پوره قرار دهید و سبزیجات را کنار بشقاب قرار دهید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت خوراک ماهی با پوره سیب زمینی

  • می توانید از سینه مرغ گریل شده نیز استفاده کنید.
  • رزماری طعم و مزه ماهی را فوق العاده می کند و می توانید از رزماری خشک یا تازه استفاده کنید.
  • می توانید به دلخواه مقدار پوره را بیشتر تهیه کنید.
  • حتما به سبزیجات روغن زیتون و ادویه بزنید سپس گریل کنید.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه